×

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان: موزه مشاهیر گیلان انتقال دهنده پیام حوزه فرهیختگی این استان است

  • کد نوشته: 31338
  • ۱۳۹۷-۰۲-۱۵
  • 135 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:هدف از تاسیس موزه مشاهیر گیلان انتقال پیام حوزه فرهیختگی گیلان در کنار انتقال آداب و رسوم مردمان گیلان زمین است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،رضا علیزاده در خصوص موزه مشاهیر گیلان گفت: ساختمان موزه مشاهیر گیلان در زمینی به مساحت ۳۶۵ متر مربع و با سطح اشغال ۱۸۰ متر مربع در […]

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان: موزه مشاهیر گیلان انتقال دهنده پیام حوزه فرهیختگی این استان است
  • مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:هدف از تاسیس موزه مشاهیر گیلان انتقال پیام حوزه فرهیختگی گیلان در کنار انتقال آداب و رسوم مردمان گیلان زمین است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،رضا علیزاده در خصوص موزه مشاهیر گیلان گفت: ساختمان موزه مشاهیر گیلان در زمینی به مساحت ۳۶۵ متر مربع و با سطح اشغال ۱۸۰ متر مربع در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

    وی با بیان به اینکه این موزه قابلیت به نمایش گذاشتن بیش از۱۰۰ تندیس و سردیس را دارد،افزود:هدف از تاسیس این موزه انتقال پیام حوزه فرهیختگی گیلان در کنار انتقال آداب و رسوم مردمان گیلان زمین در موزه میراث روستایی است . 

    علیزاده با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم در سال مالی ۹۶ از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد:خوشبختانه با تلاش دکتر نوبخت بعد از سال‌ها،دوباره ردیف اعتباری استان احیاء و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پایگاه‌های استان در نظر گرفته شد که تاکنون ۳۰۰میلیون تومان آن تخصیص یافته است . 

    وی اضافه کرد:موزه میراث روستایی گیلان نخستین گنجینه میراث روستایی کشور است که در پارک جنگلی سراوان رشت واقع و زندگی روستایی یکصد سال گذشته مردمان این سرزمین در آن احیاء شده و با ۳۶ سازه،در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است . 

    علیزاده،گفت: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در تلاش است با استمرار پروژه‌های موزه میراث روستایی از این فضا و ظرفیت به نفع گردشگری استان بهره ببرد . 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31338

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *