×

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان: سرمایه گذاران را دلسرد نکنیم

  • کد نوشته: 39512
  • ۱۳۹۷-۰۹-۱۳
  • 140 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: گردشگری یک امر فرابخشی است و نباید در این حوزه اجازه داد سرمایه گذاران دلسرد شوند. به گزارش گیل و دیلم ،شهرود امیر انتخابی روز دوشنبه با بیان اینکه همه نهادها می باید از صنعت گردشگری حمایت کنند افزود: برای توسعه پایدار استفاده از درآمد […]

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان: سرمایه گذاران را دلسرد نکنیم
  • مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: گردشگری یک امر فرابخشی است و نباید در این حوزه اجازه داد سرمایه گذاران دلسرد شوند.

    به گزارش گیل و دیلم ،شهرود امیر انتخابی روز دوشنبه با بیان اینکه همه نهادها می باید از صنعت گردشگری حمایت کنند افزود: برای توسعه پایدار استفاده از درآمد صنعت گردشگری ضرورت دارد و سیاست های اقتصادی کشور در حال تدوین برپایه گردشگری است.
    وی اظهار داشت : مجموعه مدیریتی کشور بر این امر اتفاق نظر دارند که از محل درآمد گردشگری برای توسعه پایدار کشور استفاده شود ؛ دولت ها در تمام دنیا از سرمایه گذاران به ویژه از سرمایه گذاری در حوزه گردشگری حمایت می کنند و این موضوع نیز با توجه به ظرفیت های بالای استان همواره مورد توجه قرار گرفته است. 
    وی تاکید کرد: همه نهادهای مرتبط به حوزه گردشگری موظف به حمایت از صنعت گردشگری هستند تا سرمایه گذاران دلسرد نشوند و مسیر برای آنها هموار شود .
    امیرانتخابی گفت: بخشی از خلاء های قانونی در حوزه گردشگری فرابخشی بوده و نیازمند تشکیل نشست های تخصصی و دستور حاکمیتی منطبق بر ضوابط برای حل و فصل است.
    مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان تاکید کرد: با افتتاح رسمی خط ریلی راه آهن رشت – قزوین معضل ترافیک به حد مطلوبی کاهش یافته و ورود مسافر از طریق قطار مسافربری بر رونق گردشگری تاثیر بسزایی خواهد داشت. 
    وی ادامه داد : همچنین تسهیل در سرمایه گذاری با آغاز فعالیت پروژه یادشده یکی دیگر از مواردی است که با افتتاح این زیرساخت صورت می پذیرد. 
    خط آهن قزوین – رشت تا حدود دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهوری بطور رسمی افتتاح خواهد شد. برای ساخت این خط آهن از سال ۸۴، هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شد. 
    خط آهن قزوین – رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر ظرفیت حمل سالانه سه میلیون و ۳۸۱ هزار نفر و ۹ میلیون و ۸۶۷ هزار تن بار را دارد . 
    حداکثر سرعت قطارهای باری این خط آهن ۱۲۰ کیلومتر و قطارهای مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. 
    ۴۳ میلیون و ۶۲۵ هزار نفر در شش ماه نخست امسال، گیلان را بعنوان مقصد سفر برگزیدند که ۲۹ هزار و ۷۵۰ نفر از این تعداد را گردشگران خارجی تشکیل داده اند. 

    منبع:ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=39512

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *