×

مدیرکل میراث فرهنگی،گیلان خبر داد: بامبو بافی،تلاشی هنرمندانه در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی

  • کد نوشته: 15142
  • ۱۳۹۶-۰۱-۲۸
  • 221 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بامبو بافی را تلاشی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین تاکید مقام معظم رهبری خواند . به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» رضا علیزاده در حاشیه برگزاری نشست علمی تخصصی صنایع دستی با محوریت بامبو و حصیر با اشاره به جایگاه صنایع دستی گیلان در […]

    مدیرکل میراث فرهنگی،گیلان خبر داد:  بامبو بافی،تلاشی هنرمندانه در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی
  • مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بامبو بافی را تلاشی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین تاکید مقام معظم رهبری خواند .

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» رضا علیزاده در حاشیه برگزاری نشست علمی تخصصی صنایع دستی با محوریت بامبو و حصیر با اشاره به جایگاه صنایع دستی گیلان در توسعه اقتصاد سبز،اشاعه مباحث علمی و تدوین رویکردهای نوین پژوهشی را از تلاش های سازمان مرکزی طی سالهای اخیر خواند و گفت: گیلان در سایه تلاشهای هنرمندان صنایع دستی و حمایت های دلسوزانه مسئولان استانی توانسته در تحقق این مهم گام های موثری بردارد .

    وی با اشاره به ناگذاری سال ۹۶ بنام سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال؛حوزه صنایع دستی را خطاب اصلی شعار مذکور خواند و افزود:هم افزایی برای بالندگی صنایع دستی و هنرهای سنتی می تواند اثرات مثبتی چون خوداتکایی اقتصادی و نیز رفع معضل بیکاری را به دنبال داشته باشد .

    علیزاده با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در سه ساله اخیر موفقیت های چشمگیری در عرصه فرهنگ و هنر بومی محلی را کسب کرده؛توجه به کارآمدی عرضه،نوآوری تولیدات،توجه به علاقمندی مشتریان را در راس اقدامات این اداره کل دانست و بیان داشت:استراتژی اقتصاد مقاومتی با تمام قوا در گیلان اجرا می شود .

    مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان خارج شدن از پوسته فعالیت های تکراری را بخش مهم فعالیت این اداره کل در سالهای اخیر دانست و گفت:ایجاد خانه صنایع دستی و برپایی مراکز خلاقیت،دستاوردهای نوینی است که در گیلان به وقوع پیوسته و بر تعالی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان افزوده است .

    این مسئول؛روستاهای بدون بیکار را از دیگر افتخارات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان دانست که با سرلوحه قرار دادن بندهای اقتصاد مقاومتی توانسته در مسیر بالندگی صنایع دستی و احیای دوباره هنرهای بومی و سنتی استان گام بردارد .

    وی با اشاره به آمارهای موجود از فعالان صنایع دستی استان و نیز تعداد نمایشگاه ها و غرفه های صنایع دستی گیلان؛ارزآوری های موجود از فروش اقلام صنایع دستی را چشمگیر خواند و گفت:به واسطه ساماندهی های انجام شده در استان شاهد رشد کیفی تولیدات و نیز رقبت افزایی در بین فعالان عرصه صنایع دستی در گیلان هستیم .

    این مسئول از بامبو بعنوان یکی از صنایع دستی ارزنده و باکیفیت استان یاد کرد و با همسو خواندن محصولات بامبو با طبیعت اظهار کرد:بامبو بافی ثمره ذهن خلاق هنرمندان گیلان است و خلاقیت بخشی هنرمندان استان به محصولات بامبو موجبات ثبت برند این گیاه ارزشمند بعنوان سوغاتی ارزنده از گیلان را فراهم ساخت .

    علیزاده؛بامبو بافی را تلاشی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین تاکید مقام معظم رهبری خواند و گفت:عدم وابستگی تولیدکنندگان بامبو به سایر سازه های مصنوعی یک امتیاز مثبت می باشد .

    این مسئول به ابتکار عمل در تولید محصولات بامبو و تلفیق آن با سایر هنرهای سنتی تاکید کرد و گفت:توجه به ذائقه مصرف کننده و نیاز بازار باید مورد توجه بامبوبافان قرار گیرد .

    این مسئول؛برندسازی را یک ضرورت تلقی نمود و گفت:صنایع دستی نشات گرفته از هویت فرهنگی و تاریخی هر منطقه است،لذا تلاش در جهت حفظ اصالت و سنن هر سرزمین در کنار بروز رسانی هنرهای سنتی زمینه برندسازی را فراهم می آورد.

    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15142

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *