×

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تاکید کرد: لزوم تقویت فرهنگ بومی ساخت و ساز در زیستگاه های شهری و روستایی

  • کد نوشته: 14596
  • ۱۳۹۶-۰۱-۱۸
  • 75 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ تقویت فرهنگ بومی ساخت و ساز در زیستگاه های شهری و روستایی را یک ضرورت تلقی کرد . به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان با حضور اساتید برجسته حوزه معماری و شهرسازی ایران و دانشجویان فعال این بخش در […]

    مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تاکید کرد:  لزوم تقویت فرهنگ بومی ساخت و ساز در زیستگاه های شهری و روستایی
  • مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ تقویت فرهنگ بومی ساخت و ساز در زیستگاه های شهری و روستایی را یک ضرورت تلقی کرد .

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان با حضور اساتید برجسته حوزه معماری و شهرسازی ایران و دانشجویان فعال این بخش در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا رشت برگزار شد .

    رضا علیزاده در این نشست با اشاره به موقعیت جغرافیایی گیلان و پتانسیل های ارزشمند آن،بر لزوم حفاظت از ارزش های کالبدی،معنایی و کارکردی این میراث ارزشمند تاکید کرد و آن را وظیفه ای همگانی دانست .

    وی؛ بسترسازی از راه پژوهش، ایجاد بانک اطلاعاتی و ایستگاه تحقیقات در حوزه معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی و نیز تقویت فرهنگ بومی ساخت و ساز زیستگاه های شهری و روستایی را مهم قلمداد کرد و افزود: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در تلاش است تا آرشیوی از الگوهای معماری معاصر ایرانی- اسلامی در گیلان را جمع آوری و به ترویج مطالعه و تحقیق در آن حوزه از سوی جوانان و دانشجویان رشته های مرتبط بپردازد .

    این مسئول،هدف از برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان را آشنایی بیشتر دانش پژوهان و آحاد مردم از ارزش های معماری و شهرسازی استان قلمداد کرد و افزود:تبادل اندیشه ها، بازخوانی و نقد دستاوردهای پژوهشی به منظور بسترسازی برای شهر و روستایی پایدار از اهداف بنیادی این کنگره می باشد .

    علیزاده به محورهای چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان اشاره کرد و گفت:حوزه‌های فرهنگی،طبیعی،شهرها و روستاهای تاریخی،منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی،سازه در تاریخ معماری و شهرسازی باستان‌شناسی،معماری و شهرسازی میراث معماری و شهرسازی مدرن،میراث آب و کشاورزی،میراث فرهنگی ناملموس،راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته از محورهای کنگره مذکور در استان است .

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با تقدیر از تلاش عوامل اجرایی کنگره مذکور،از شخصیت های برجسته علمی حاضر در کنگره تاریخ معماری و شهرسازی گیلان تقدیر نمود و ارج نهادن به مقام این افراد را گامی در توسعه علمی و فرهنگی ایران اسلامی خواند .

    به گزارش گیل و دیلم،در پایان مراسم افتتاحیه متن پیام ارسالی دکتر محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور به دبیرخانه کنگره مذکور قرائت شد .

    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=14596

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *