×

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد: آغاز مرمت ۵ پل تاریخی در گیلان

  • کد نوشته: 80398
  • ۱۴۰۱-۰۵-۲۱
  • 70 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان از آغاز عملیات مرمت پنج پل تاریخی با اعتباری معادل ۷۰۰ میلیون تومان در استان خبر داد. به گزارش گیل و دیلم ، ولی جهانی در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات مرمت پنج پل تاریخی با اعتباری معادل ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: پل‌های تاریخی […]

    مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد: آغاز مرمت ۵ پل تاریخی در گیلان
  • مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان از آغاز عملیات مرمت پنج پل تاریخی با اعتباری معادل ۷۰۰ میلیون تومان در استان خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم ، ولی جهانی در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات مرمت پنج پل تاریخی با اعتباری معادل ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: پل‌های تاریخی گیلان از بناهای تاریخی و ارزشمند در این استان هستند که اقدامات مرمتی پروژه پل تاریخی خطیبان صومعه سرا، مرمت دیواره پل، مرمت دست انداز پل و تعویض آجرهای فرسوده و آجرچینی مجدد، ساب و برس کشی آجرها و همچنین جمع آوری اندودهای فرسوده و اجرای بندکشی،کف سازی پل با سنگ قلوه در دستور کار قرار گرفته است.

    مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به انجام اقداماتی نظیر دیواره سازی، ترمیم پایه‌های پل و استحکام‌بخشی این پل‌ها، گفت: این پنج پل شامل پل گوراب، پل خطیبان در صومعه سرا، پل گیشه دمرده در بلسبنه رشت و پل نیاکو کوچک و بزرگ در آستانه اشرفیه است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=80398

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *