×

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان مطرح کرد: تخریب ۱۰ درصدی پل تاریخی نیاکو | تقویت موقت دیواره پل انجام شد

  • کد نوشته: 79679
  • ۱۴۰۱-۰۴-۲۸
  • 95 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: به دلیل فشار آب بسیار زیاد رودخانه سید علی اکبری که از زیر پل تاریخی نیاکو عبور می‌کند، متاسفانه دیواره حفاظتی تخریب شده و به ۱۰ درصد این پل تاریخی آسیب زده است. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایسنا، پل خشتی نیاکو مربوط به دوره قاجار است […]

    مدیرکل میراث فرهنگی گیلان مطرح کرد: تخریب ۱۰ درصدی پل تاریخی نیاکو | تقویت موقت دیواره پل انجام شد
  • مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: به دلیل فشار آب بسیار زیاد رودخانه سید علی اکبری که از زیر پل تاریخی نیاکو عبور می‌کند، متاسفانه دیواره حفاظتی تخریب شده و به ۱۰ درصد این پل تاریخی آسیب زده است.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایسنا، پل خشتی نیاکو مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان آستانه اشرفیه، بخش مرکزی، روستای نیاکو واقع شده و این اثر در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۱۰۷۸۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان برای حفاظت از این پل سال گذشته اقدام به دیواره‌سازی در حاشیه پل کرده و اکنون همان دیواره تخریب شده و به بخشی از پل آسیب زده است.

    ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه پل تاریخی نیاکو سال ۱۳۸۲ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده و در سال ۱۳۹۲ نیز توسط این اداره‌کل مرمت و بازسازی و سنگ‌فرش شده است، اظهار کرد: سال گذشته اقدام به احداث دیواره حفاظتی برای پل کردیم.

    وی درباره تخریب دیواره احداث شده، عنوان کرد: به دلیل فشار آب بسیار زیاد رودخانه سید علی اکبری که از زیر پل عبور می‌کند، متاسفانه دیواره تخریب شده و به ۱۰ درصد این پل تاریخی آسیب زده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه کارشناسی موقت در محدوده پل انجام شده و قلوه سنگ‌های بزرگی را در محدوده پل اجرا کردیم، گفت: استحکام و تقویت دیواره کناره پل انجام شده و در آینده نزدیک مرمت اساسی این پل در دستور کار است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=79679

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *