×

مدیرکل هواشناسی استان گیلان خبر داد: افزایش ۲۰ درجه‌ای دمای هوا در گیلان

  • کد نوشته: 30324
  • ۱۳۹۷-۰۱-۰۸
  • 144 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی‌های آینده افزود: دمای هوا در جلگه مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌ها از امروز تا صبح جمعه ۱۰ تا ۲۰ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،بهمن کمانگر صبح امروز با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو […]

    مدیرکل هواشناسی استان گیلان خبر داد: افزایش ۲۰ درجه‌ای دمای هوا در گیلان
  • مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی‌های آینده افزود: دمای هوا در جلگه مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌ها از امروز تا صبح جمعه ۱۰ تا ۲۰ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،بهمن کمانگر صبح امروز با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده‌هوای کم‌فشار از امروز به منطقه است.

    وی با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی‌های آینده افزود: دمای هوا در جلگه مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌ها از امروز تا صبح جمعه ۱۰ تا ۲۰ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

    مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: در چند روز آینده وزش باد گرم به‌خصوص برای روز پنجشنبه و اوایل صبح جمعه در بعضی نقاط به‌ویژه ارتفاعات و دامنه‌ها شدید پیش‌بینی می‌شود.

    کمانگر با تأکید بر اینکه ساکنان حاشیه جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش و رها کردن آن در عرصه‌های جنگلی جدا خودداری کنند بیان کرد: مسافران اگر بنا به‌ضرورت آتشی روشن می‌کنند حتماً قبل از خروج از منطقه از خاموش بودن آن اطمینان حاصل نمایند.

    وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش دما و وزش باد گرم احتمال ذوب سریع برف‌ها در مناطق کوهستانی و افزایش دبی آب رودخانه‌ها وجود دارد تصریح کرد: در این مدت در پاره‌ای نقاط جلگه‌ای به‌ویژه در صبح‌ها و شب‌ها با توجه به مهیا بودن رطوبت نسبی، پدیده مه دور از انتظار نیست و با توجه به افزایش دما، بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغ داری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

    مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند افزود: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق و سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

    کمانگر بابیان اینکه مسئولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند گفت: مسئولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30324

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *