×

مدیرکل هواشناسی استان گیلان: کاهش ۳ الی ۵ درجه‌ای دما در گیلان

  • کد نوشته: 20632
  • ۱۳۹۶-۰۶-۱۲
  • 49 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به کاهش ۳ الی ۵ درجه‌ای دما در گیلان گفت: مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند. بهمن کمانگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به رگبار باران و احتمال رعدوبرق در بعضی از مناطق استان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های […]

    مدیرکل هواشناسی استان گیلان: کاهش ۳ الی ۵ درجه‌ای دما در گیلان
  • مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به کاهش ۳ الی ۵ درجه‌ای دما در گیلان گفت: مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

    بهمن کمانگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به رگبار باران و احتمال رعدوبرق در بعضی از مناطق استان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت ناپایداری در منطقه است.

    وی بابیان اینکه احتمال رگبار شدید باران در بعضی از مناطق وجود دارد گفت: طی امروز (به‌ویژه عصر و شب) تا صبح فردا شرایط برای رگبار باران در بعضی از نقاط استان (به‌ویژه ارتفاعات مرکزی و شرقی استان) احتمالاً شدید، مهیا است.

    مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در این مدت، رعدوبرق و افزایش سرعت باد نیز دور از انتظار نیست افزود: طی این مدت کاهش دما در سطح استان، ۳ تا ۵ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

    کمانگر بابیان اینکه بارندگی فردا قطع خواهد شد گفت: مردم در مناطق مختلف استان شاهد بارندگی خواهند بود اما بارش مناطق جلگه‌ای حداکثر تا ۱۰ میلی‌متر خواهد بود و در مناطق غربی نسبت به مرکز و شرق استان بارش کمتری شاهد هستیم و از روز دوشنبه به بعد شرایط پایدار در منطقه حاکم است.

    وی با توصیه به مسافران و گردشگران افزود: مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری نمایند و دریا هم مواج بوده و برای شنا مناسب نیست.

    مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر، مدیریت بحران، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و… با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل‌آورده و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=20632

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *