×

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد: افزایش ۱۵ درجه‌ای دما از روز شنبه/سرعت باد در گیلان تا ۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد

  • کد نوشته: 30223
  • ۱۳۹۷-۰۱-۰۴
  • 113 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل هواشناسی گیلان از افزایش ۱۵ درجه ای دما از روز شنبه خبر داد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،بهمن کمانگر دقایقی پیش در گفت‌وگویی با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ توده‌هوای کم‌فشار از بامداد شنبه به منطقه است. وی با اشاره به […]

    مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد: افزایش ۱۵ درجه‌ای دما از روز شنبه/سرعت باد در گیلان تا ۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد
  • مدیرکل هواشناسی گیلان از افزایش ۱۵ درجه ای دما از روز شنبه خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،بهمن کمانگر دقایقی پیش در گفت‌وگویی با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ توده‌هوای کم‌فشار از بامداد شنبه به منطقه است.

    وی با اشاره به شرایط وضعیت دمای هوا استان در روزی‌های آینده افزود: دمای هوا در جلگه مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌ها ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

    مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه وزش باد در عصر شنبه و صبح یک‌شنبه خیلی شدید است گفت: بیشینه سرعت باد در برخی از مناطق گیلان بین ۳۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

    کمانگر بابیان اینکه ساکنان حاشیه جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش و رها کردن آن در عرصه‌های جنگلی جدا خودداری کنند گفت: علاوه بر کاهش رطوبت نسبی در این مدت پدیده مه برای بعضی از مناطق گیلان پیش‌بینی می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش دما و وزش باد گرم احتمال ذوب سریع برف‌ها در مناطق کوهستانی و افزایش دبی آب رودخانه‌ها وجود دارد افزود: با توجه به افزایش دما، بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، مرغ داری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

    مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به شمالی شدن جریانات از ظهر یک‌شنبه در گیلان گفت: از ظهر یک‌شنبه بانفوذ هوای سرد و بارشی به‌تدریج شرایط برای بارندگی در بعضی از ساعات پیش‌بینی می‌شود.

    کمانگر با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند بیان کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

    مدیرکل هواشناسی استان گیلان بابیان اینکه مسئولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند گفت: مسئولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد/فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30223

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *