×

مدیر عامل پسماند گیلان: احداث سایت زباله در گیلان باید جدی گرفته شود

  • کد نوشته: 23960
  • ۱۳۹۶-۰۷-۳۰
  • 122 بازدید
  • ۰
  • مدیر عامل پسماند گیلان با اشاره به اینکه احداث سایت زباله در گیلان باید جدی گرفته شود گفت: در راستای پسماند استان گیلان را به ۷ پهنه تقسیم کرده ایم تا این پهنه ها تا حد امکان از مشکلات ناشی از دپوی زباله بکاهیم. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ،پویا شهشهانی در کارگروه […]

    مدیر عامل پسماند گیلان: احداث سایت زباله در گیلان باید جدی گرفته شود
  • مدیر عامل پسماند گیلان با اشاره به اینکه احداث سایت زباله در گیلان باید جدی گرفته شود گفت: در راستای پسماند استان گیلان را به ۷ پهنه تقسیم کرده ایم تا این پهنه ها تا حد امکان از مشکلات ناشی از دپوی زباله بکاهیم.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ،پویا شهشهانی در کارگروه پسماند که به ریاست استاندار گیلان برگزار شد گفت: در راستای پسماند،گیلان را به ۷ پهنه تقسیم کرده ایم تا بتوانیم در سایت های زباله ای که در این پهنه ها ایجاد میکنیم و با تجمیع اقدامات در یک مکان تا حد امکان از مشکلات ناشی از دپوی زباله بکاهیم و بر این اساس باید احداث سایت زباله در گیلان جدی گرفته شود.

    وی با اشاره به اینکه باید تلاش کرده تا مکان های مناسبی برای سایت های زباله تعیین کنیم گفت: در گذشته زباله های استان در ۵۲ مرکز دفن می شد که درحال حاضر در ۲۰ مرکز شاهد دفن زباله بوده و در محل دفن زباله درسه شهر رشت،تالش و لنگرود با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

    شهشانی تاکید کرد: متاسفانه مهمترین مشکل ما در لندفیل سراوان است و یکی از مشکلات فعلی تداخل کار با پیمانکار است و به عنوان نمونه تصفیه خانه شیرآبه را میخواهیم راه اندازی کنیم اما نمی دانیم به صورت دقیق چقدر شیرآبه در آنجا تولید می شود .

    وی با اشاره به اینکه همه ما در معضل سراوان مقصر هستیم اضافه کرد:متاسفانه همه چیز رها شده است و در حال جزیره ای عمل کردن هستیم و نیاز است همه توانمان را برای ایجاد زباله سوز در استان بکار بگیریم.

    وی با اشاره به رانش زباله در سراوان خاطر نشان کرد:اگر این رانش اتفاق نمی افتاد تا پایان سال دیگر جایی برای دفن زباله نداشتیم و ایجاد سلول جدید دفن زباله در سراوان در واقع هیچ عایدی برای شهر نداشته است و اکنون باید برای ایجاد تصفیه خانه شیرابه نیز مکان مناسبی را پس از برررسی های لازم انتخاب کنیم تا شاهد چنین حوادثی نباشیم .

    شهشهانی با اشاره به اینکه دو استان مجاور گیلان بالغ بر یکصد و سی میلیارد تومان اعتبار بابت زباله سوز جذب کرده اند گفت: اگر در اینجا هم اعتبارات لازم تزریق شود مشکلات ما نیز برطرف خواهد شد .

    مدیرعامل پسماند گیلان تاکید کرد: تا زمانی که زباله سوز در استان به بهره برداری برسد که قطعا برای بهره برداری کامل حداقل ۳ سال زمان نیاز است ما باید به فکر راه حلهای موقت باشیم و ما باید در بحث فرهنگ سازی کاهش تولید زباله و تفکیک زباله از مبدا گامهای اساسی برداریم و سایت هایی را تعریف کرده و برای جذب سرمایه گذار اقدام کنیم.

    وی خاطرنشان کرد:در شرایط موجود رفع ناپایداری زباله ها کاری اساسی است و باید ظرفیت های کارخانه های کود الی استان را به ظرفیت اسمی آنها برسانیم و جانمایی زمین تصفیه خانه و محدوده دفن زباله سریعا انجام شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=23960

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *