×

مدیر کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان: جنگل‌های هیرکانی گیلان جد ژنتیکی گونه‌های امروزی درختان است

  • کد نوشته: 12609
  • ۱۳۹۵-۱۲-۱۴
  • 211 بازدید
  • ۰
  • مدیر کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: جنگل‌های هیرکانی گیلان یکی از منحصر به‌فردترین نوع جنگل‌ها در دنیا بوده و جد ژنتیکی گونه‌های امروزی درختان محسوب می‌شود. به گزارش« پایگاه خبری گیل و دیلم» ،داود زارع امروز با تبریک فرا رسیدن هفته منابع طبیعی با اشاره به برنامه‌های این هفته اظهار کرد: برنامه‌های هفته منابع […]

    مدیر کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان: جنگل‌های هیرکانی گیلان جد ژنتیکی گونه‌های امروزی درختان است
  • مدیر کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: جنگل‌های هیرکانی گیلان یکی از منحصر به‌فردترین نوع جنگل‌ها در دنیا بوده و جد ژنتیکی گونه‌های امروزی درختان محسوب می‌شود.

    به گزارش« پایگاه خبری گیل و دیلم» ،داود زارع امروز با تبریک فرا رسیدن هفته منابع طبیعی با اشاره به برنامه‌های این هفته اظهار کرد: برنامه‌های هفته منابع طبیعی از فردا همزمان با روز ملی درختکاری به صورت رسمی آغاز و به همین منظور مراسم غرس نهال برگزار می‌شود.

    وی به عناوین مختلف ایام هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: فرهنگ منابع طبیعی با محوریت رسانه، روز منابع طبیعی جنگل‌بان و قانون، منابع طبیعی، سلامت اداری و پژوهش، منابع طبیعی و همیاران طبیعت، منابع‌ طبیعی و خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد و… از جمله عناوین روزهای هفته منابع طبیعی است.

    مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از برگزاری گردهمایی همکاران منابع طبیعی با دستگاه قضایی خبر داد و گفت: گلباران مزار شهدا، بازدید از یک پروژه مشارکتی در فومن، پیاده‌روی خانوادگی و مسابقات جام طبیعت از جمله برنامه‌های هفته منابع طبیعی است.

    وی گیلان را دارای گونه‌های ارزشمند هیرکانی دانست و تصریح کرد: منشأ درختان هیرکانی مربوط به دوره سوم زمین‌شناسی تا ۶۰ میلیون سال قبل بوده که در آن دوره به واسطه شرایط جنگل‌های پهن‌برگ از بین رفتند اما ژنتیک آن در گیلان نگه‌داری می‌شود به طوری که موجب حیرت کاوشگران دنیا شده و به عنوان فسیل زنده از آن نام برده می‌شود و بسیار ارزشمند است.

    زارع با بیان اینکه جنگل‌های هیرکانی مانند نواری سبز، سواحل جنوبی دریای خزر را پوشانده است، خاطرنشان کرد: جنگل‌های هیرکانی گیلان یکی از منحصر به‌فردترین نوع جنگل‌ها در دنیا بوده و جد ژنتیکی گونه‌های امروزی درختان محسوب می‌شود و نگه‌داری از آنها جزو وظایف مهم همگان است.
    منبع:فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=12609

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *