×

مراسم ترحیم “آیت‌الله هاشمی رفسنجانی” در رشت برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 9191
  • ۱۳۹۵-۱۰-۲۲
  • 262 بازدید
  • ۰
  • *وداع مردم و مسئولان با پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار گیلان پنجشنبه در رشت برگزار می شود. […]

    مراسم ترحیم “آیت‌الله هاشمی رفسنجانی” در رشت برگزار می‌شود
  • *وداع مردم و مسئولان با پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

    مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مصلای امام خمینی(ره) رشت برگزار می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار گیلان پنجشنبه در رشت برگزار می شود.

    این مراسم بزرگداشت با دعوت آیت‌الله زین العابدین قربانی و محمدعلی نجفی ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه ۲۳ دی‌ماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) رشت برگزار می‌شود.

    در اطلاعیه این مراسم آمده است: مراسم ترحیم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی عالم مجاهد و خستگی ناپذیر و یار دیرین امام و رهبری از سوی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل ودیلم آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن ۸۲ سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

    *حضور مردم در تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی قدردانی از مجاهدت‌های ایشان بود

    محمدعلی نجفی ضمن عرض تسلیت مجدد به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: در رحلت این عالم مجاهد دوستان و منتقدان همه با حضور خود اعلام داشتند که مرد بزرگی را از دست دادیم.

    وی با اشاره به اینکه مجاهدت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای همه مشهود است خاطرنشان کرد: ایشان در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب حاضر بود از خود مایه بگذارد.

    وی اظهار داشت: مردم ایران اسلامی از جمله گیلانیان با حضور گسترده‌ در مراسم وداع با ایشان قدردانی خوبی از تلاش‌های خستگی ناپذیر این عالم و مجاهد بزرگ به نمایش گذاشتند.

    وی گفت: امیدواریم بتوانیم صبر، مقاومت، ایثار، از خودگذشتگی و آثار برجای مانده از این یار امام(ره) و رهبری را چراغ راه خود قرار دهیم.

    استاندار گیلان به آخرین دیدار خود به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قبل از سفر گیلان اشاره کرد و افزود: در این دیدار پس از ارائه گزارشی از وضعیت گیلان، ایشان با اشراف کامل در خصوص موضوعات مختلف استان اظهار نظر و راهکارهایی مطرح کردند.

    وی با اشاره به اینکه واگذاری ۳۲۰ هکتار به منطقه ویژه اقتصادی در سال ۷۳ و ۷۴ با دستور ایشان انجام گرفت گفت: نتایج این اقدام در توسعه‌ استان و آینده‌ درخشانی که برای آن متصور است به وضوح قابل مشاهده است.

    *مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نماد وحدت ملی بود

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور گسترده و میلیونی مردم، نماد وحدت ملی بود.

    محمد احمدی‌پور در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم ارتحال مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش او در ادوار مختلف افزود: رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای همه مردم و نظام، یک ضایعه و فقدان بزرگ بود.

    وی یکی از ویژگی‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی را ایده پردازی و به‌دنبال تفکر نو بودن در بخش‌های مختلف عنوان و بیان کرد: رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، همواره ایده‌ها و درهای جدیدی را برای پیشرفت و توسعه کشور باز می‌کرد.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تصریح کرد: مرد بزرگی از بین ما رفت و این مهم نیز در پیام مقام معظم رهبری و حضور خودجوش مردمی تجلی یافت.

    وی حضور مردم را نشان دهنده اعتقاد آنها به مسئولان خدوم نظام دانست و گفت: تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نماد وحدت شد چراکه تمامی اقشار مردم در این مراسم حضور داشتند.

    معاون استاندار گیلان گفت: هر قشری از جامعه به نحوی به آیت الله هاشمی رفسنجانی علاقه‌مند بود و اگر خواسته باشیم از چند متفکر بزرگ نام ببریم یکی از این افراد، به طور قطع آیت الله هاشمی رفسنجانی است/تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9191

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *