×

مرتضی طالع مطرح کرد: فرماندار شهرستان رشت توسعه‌گرا است

  • کد نوشته: 18293
  • ۱۳۹۶-۰۴-۲۷
  • 201 بازدید
  • ۰
  • رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرماندار شهرستان رشت را توسعه‌گرا خواند . به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مرتضی‌طالع، رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، در راستای بهره گیری از توانمندی روستاهای شهرستان و اشتغال با محوریت گردشگری و صنایع وابسته، با فرماندار شهرستان […]

    مرتضی طالع مطرح کرد: فرماندار شهرستان رشت توسعه‌گرا است
  • رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرماندار شهرستان رشت را توسعه‌گرا خواند .

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مرتضی‌طالع، رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، در راستای بهره گیری از توانمندی روستاهای شهرستان و اشتغال با محوریت گردشگری و صنایع وابسته، با فرماندار شهرستان رشت دیدار کرده و جهت بررسی راهکارهای مناسب برای تحقق روستای بدون بیکار به همراه بخشدار و کارشناسان حوزه فرمانداری شهرستان رشت و دهیاری و شوراهای اسلامی، از روستای نمونه حصیربافی فشتکه و مرکز اکوتوریستی جیرسر باقرخاله خمام بازدید کرد.
    بخشدار خمام با اشاره به طرح های موفق گردشگری در روستاهای گردشگری دهنه سر شیجان و جیرسرباقرخاله ، گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به عرصه گردشگری و ایجاد طرح های اشتغالزا در این زمینه دارد.

    علیرضا مسچیان افزود: باتوجه به اینکه روستای فشتکه به عنوان نخستین روستای ملی حصیر کشور انتخاب شده است، ایجاد طرحی مدون برای توسعه این روستا در حوزه های حصیربافی و اقامتگاه های بوم گردی در کنار احداث فروشگاه های صنایع دستی و رستوران ها در دست بررسی است.

    در ادامه دکتر مرتضی طالع ماسوله با بررسی مشکلات این عرصه و تبیین اهداف و چشم اندازهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، بیان داشت: عدم تنوع تولیدات صنایع دستی، عدم گسترش صنایع وابسته به گردشگری و بازاریابی، از موانع مهم پیش رو در این صنعت مهم است.

    وی به تعامل ، هماهنگی و ایجاد خلاقیت در کار تولید کنندگان و تنوع بخشیدن به تولیدات صنعتی اشاره کرد و تصریح کرد: تولیدکنندگان باید بر اساس نیازهای بازار و مصرف کنندگان ، به امر تولید بپردازند که در این راستا پیوند کارگاه های تولیدی و دانش آموختگان این رشته ها ، جهت ایجاد خلاقیت و تنوع ضروری است.

    در ادامه طالع به همراه بخشدار خمام و هیئت همراه ، از روستای توریستی جیرسرباقرخاله و مراکز اکوتوریستی این روستا بازدید کردند تا به راهکارهای مناسب برای تحقق روستای بدون بیکار در حوزه اشتغال گردشگری و صنایع وابسته را بررسی کنند.

    طالع فرماندار شهرستان رشت را توسعه گرا خواند و افزود: با توجه به سابقه موفق وی در عرصه های مدیریتی ، اگر تعامل و همکاری سایر دستگاه ها و نماینده ها، همگام با برنامه های او باشد ، قطعا شهرستان رشت در حوزه های مختلف متحول خواهد شد/ایلنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18293

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *