×

مردم بدون نگرانی گوشت قرمز مصرف کنند

  • کد نوشته: 16696
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۰
  • 48 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: مردم بدون نگرانی گوشت قرمز مصرف کنند،زیرا کلیه کشتارگاههای صنعتی استان مجهز به سیستم پیش سرد کن هستند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، دکتر عاقبتی در جلسه دامپزشکی استان با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو در دام هیچ گونه علائم بالینی بجز تب مختصر ندارد، گفت:لازم است شهروندان […]

    مردم بدون نگرانی گوشت قرمز مصرف کنند
  • مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: مردم بدون نگرانی گوشت قرمز مصرف کنند،زیرا کلیه کشتارگاههای صنعتی استان مجهز به سیستم پیش سرد کن هستند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، دکتر عاقبتی در جلسه دامپزشکی استان با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو در دام هیچ گونه علائم بالینی بجز تب مختصر ندارد، گفت:لازم است شهروندان از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی گوشت قرمز را خریداری کنند.

    وی به تعطیلی کلیه کشتارگاههای سنتی استان و استحصال گوشت به‌طریقه بهداشتی و پس از طی شدن مراحل پیش سرد(۴ تا ۰)درجه سانتی گراد در سه کشتارگاه صنعتی اشاره کرد و به شهروندان اطمینان خاطر داد که در صورت رعایت توصیه‌های بهداشتی هیچ خطری متوجه آنان نمی‌شود.

    مدیرکل دامپزشکی گیلان به دامداران توصیه کرد که در فصول فعالیت کنه‌ها(بهار و تابستان)نسبت به سمپاشی بدن دام ها و جایگاه آنان از طریق سموم موجود در داروخانه های دامپزشکی اقدام کنند.

    وی تاکید کرد:دامداران باید از تماس،له کردن و یا جداکردن کنه از روی بدن دام خودداری کنند.

    دکتر عاقبتی گفت: گوشتهای توزیع شده در مراکز عرضه معتبر استان به هیچ وجه آلوده نیستند و مصرف کنندگان بدون نگرانی گوشت قرمز مصرف کنند چرا که کلیه کشتارگاههای صنعتی استان مجهز به سیستم پیش سرد کن هستند و گوشت استحصالی پس از طی زمان ۲۴ ساعت در سرخانه سپس به بازار عرضه می شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16696

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *