×

مرمت دژ تاریخی قلعه رودخان نیازمند اعتبار است

  • کد نوشته: 63050
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۳
  • 73 بازدید
  • ۰
  • مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلعه رودخان گفت: مرمت دژ تاریخی قلعه رودخان فومن به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. به گزارش گیل و دیلم، آرش آفتابی، مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلعه رودخان گفت: امسال برای مرمت این دژ تاریخی ۱۹۰ میلیون تومان اختصاص یافته است که این مقدار اعتبار فقط برای مرمت دیواره‌های بخش شرقی قلعه […]

    مرمت دژ تاریخی قلعه رودخان نیازمند اعتبار است
  • مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلعه رودخان گفت: مرمت دژ تاریخی قلعه رودخان فومن به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

    به گزارش گیل و دیلم، آرش آفتابی، مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلعه رودخان گفت: امسال برای مرمت این دژ تاریخی ۱۹۰ میلیون تومان اختصاص یافته است که این مقدار اعتبار فقط برای مرمت دیواره‌های بخش شرقی قلعه کفایت می‌کند.

    او افزود: این بنای تاریخی از جمله نفایس ملی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است که برای مرمت کامل آن به بیش از ۵۰ میلیار د تومان اعتبار نیاز است.

    مدیر پایگاه میراث فرهنگی گفت: قلعه رودخان قلعه رودخان یکی از شگفت انگیز‌ترین بنا‌های نظامی ایران است که در ۲۳ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در میان جنگل‌های سر به فلک کشیده قرار دارد.

    آفتابی با بیان اینکه این دژ بر فراز جنگل‌های هیرکانی گیلان از دوره سلجوقیان به قلعه هزار پله نیز معروف است، افزود: وسعت بنا بیش از ۲ و نیم هکتار است و برای رسیدن به آن باید ۸۰۰ پله را در پلکانی باریک طی کرد.

    او تصریح کرد: این اثر ارزشمند ملی به شماره ۱۵۴۶ در سی ام مرداد ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=63050

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *