×

مسئول مرکز TC و MC مرکز درمانی لاکان بیان کرد: افزایش گرایش به مواد صنعتی در دانشجویان پزشکی نسبت به دانشجویان سایر رشته‌ها

  • کد نوشته: 17801
  • ۱۳۹۶-۰۴-۱۸
  • 56 بازدید
  • ۰
  • مسئول مرکز TC و MC مرکز درمانی لاکان با اشاره به میزان اعتیاد در برخی از دانشجویان کشور گفت: با توجه به اطلاعات کسب‌شده اعتیاد ، آسیب‌های اجتماعی و گرایش به مواد صنعتی در میان دانشجویان رشته پزشکی نسبت به سایر دانشجویان افزایش پیداکرده است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» علی‌اکبر مؤیدی پیش […]

    مسئول مرکز TC و MC مرکز درمانی لاکان بیان کرد: افزایش گرایش به مواد صنعتی در دانشجویان پزشکی نسبت به دانشجویان سایر رشته‌ها
  • مسئول مرکز TC و MC مرکز درمانی لاکان با اشاره به میزان اعتیاد در برخی از دانشجویان کشور گفت: با توجه به اطلاعات کسب‌شده اعتیاد ، آسیب‌های اجتماعی و گرایش به مواد صنعتی در میان دانشجویان رشته پزشکی نسبت به سایر دانشجویان افزایش پیداکرده است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» علی‌اکبر مؤیدی پیش از ظهر امروز در همایش پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در سالن شهید رحم‌دل مجتمع خاتم‌الانبیا رشت اظهار کرد: مناسب‌ترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی دانش، نگرش و مهارت‌های رفتاری است.

    وی بابیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد ازجمله اقدامات لازم و ضروری برای یک جامعه است گفت: در روانشناسی به این باور داریم که برای انجام رفتارهای سالم توسط افراد باید آگاهی لازم را برای آن‌ها ایجاد کرد.

    مسئول مرکز TC و MC مرکز درمانی لاکان با اشاره به میزان اعتیاد در برخی از دانشجویان کشور افزود: با توجه به اطلاعات کسب‌شده اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و گرایش به مواد صنعتی در میان دانشجویان رشته پزشکی نسبت به دانشجویان علوم انسانی و فنی مهندسی شیوع بیشتری دارد.

    مؤیدی افزود: در کنار دانش، آگاهی و اطلاعات که به دست می‌آوریم باید بدانیم که میل و گرایش‌ها می‌تواند بر روی رفتارها تأثیر بگذارد.

    وی بابیان اینکه گاهی اوقات در بیان اطلاعات تند و یا کند عکس‌العمل نشان داده‌ایم تصریح کرد: تعدادی از نوجوانان، غرب را منبع خوبی برای کارهای خود می‌دانند و فکر می‌کنند که هر چه از غرب می‌آید خوب است، اما این باور غلط است چون در چند روز اخیر هم‌جنس‌بازی هم دریکی از کشورهای غربی تصویب شد آیا آن‌هم خوب است؟

    مؤیدی با اشاره به اینکه زمانی که نگرش بادانش ناهم‌خوان باشد یک اختلافاتی در رفتارها به وجود می‌آید افزود: باید متناسب با رفتار، نگرش و باورهای که جوان‌های فعلی دارند اطلاعات و نیازهای آن‌ها را برآورده کنیم.

    وی با اشاره به عوارض شدید مواد صنعتی گفت: این مواد صنعتی توهمات شدید و اختلالات ذهنی شدید ایجاد می‌کند و برای اینکه بتوانیم در مواجه با این آسیب‌ها تصمیم درستی بگیریم و درست رفتار کنیم نیازمند یک فرایند شناختی سالم هستیم/فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17801

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *