×

مساحت دقیق باغات چای کشور مشخص شد

  • کد نوشته: 15007
  • ۱۳۹۶-۰۱-۲۶
  • 220 بازدید
  • ۰
  • رییس سازمان چای کشور گفت:مساحت باغات چای در کشور مجموعا ۲۵هزار هکتار است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،دکتر محمدولی روزبهان امروز در جمع خبرنگاران استان از احیای ۴هزار هکتار باغات چای رها شده در استان خبر داد و گفت:آینده صنعت چای بسیار روشن است و امسال ۳۰میلیارد تومان به کارخانه‌داران چای استان وام […]

    مساحت دقیق باغات چای کشور مشخص شد
  • رییس سازمان چای کشور گفت:مساحت باغات چای در کشور مجموعا ۲۵هزار هکتار است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،دکتر محمدولی روزبهان امروز در جمع خبرنگاران استان از احیای ۴هزار هکتار باغات چای رها شده در استان خبر داد و گفت:آینده صنعت چای بسیار روشن است و امسال ۳۰میلیارد تومان به کارخانه‌داران چای استان وام با بهره ۴درصد داده شده است.

    وی افزود:اقبال مردم به مصرف چای داخلی افزایش یافته است و با برنامه‌ریزی می‌توان طی دو برنامه آینده رقم ضریب خودکفایی چای کشور را به ۷۰درصد برسانیم.

    روزبهان در خصوص وضعیت تغییرکاربری باغات چای استان با بیان اینکه در زمان مسئولیتم اختیار صدور موافقت تغییرکاربری را منوط به موافقت رییس سازمان چای کرده‌ام،خاطر نشان کرد:در زمان مسئولیتم حتی برای تغییرکاربری یک متر باغ چای اجازه ندادم،زیرا معتقدم تغییرکاربری باغات چای، خیانت به نسل آینده است.

    رییس سازمان چای کشور از استمرار حمایت دولت از محصول چای با ادامه خرید تضمینی این محصول خبر داد و خاطرنشان کرد:امسال به محض برداشت،برگ سبز را از چایکاران خریداری و به قیمت ۴۰درصدی به کارخانه داران می‌فروشیم و ۶۰درصد این یارانه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

    روبهان با اشاره به اینکه بسته‌های حمایتی دیگری نظیر آبیاری تحت فشار و پرداخت وامهای ۵ساله ادامه خواهد یافت،تصریح کرد:مردم نیز از خرید چای داخلی استقبال خوبی از خود نشان داده ا‌ند.

    وی افزود:شعار امسال سازمان چای کشور تسریع در احیای باغات چای است و برای احیای هر هکتار باغ چای ۶میلیون تومان وام بدون بهره به چایکاران پرداخت می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه با احیای باغات،شاهد افزایش تولید اشتغال در این صنعت و رفاه حال جوانان مشغول در این حوزه خواهیم بود،گفت:چای پس از آب پرطرفدارترین نوشیدنی در ایران است و خوشبختانه مردم ما به این آگاهی رسیده اند که چای خارجی فقط اسانس و رنگ است و برای حفظ سلامتشان باید از چای داخلی استفاده کنند.

    رییس سازمان چای کشور یکی از دغدغه های مهم این سازمان را کم‌بودن مالکیت سطح زیرکشت این محصول عنوان کرد و گفت:دست کم هر کشاورز باید ۲هکتار باغ چای داشته باشد تا پرداختن به تولید این محصول برایش صرفه اقتصادی داشته باشد.

    وی افزود:به دلیل قوانین ارث و مشکلات که در بخش اشتغال وجود دارد، شاهد کوچکتر شدن مالکیت اراضی در خصوص این محصول هستیم.

    روزبهان میزان مساحت دقیق باغات چای کشور را ۲۵هزار هکتار اعلام کرد و گفت: ۲۱هزار هکتار از این باغات فعال هستند و این آمار بر اساس دفترچه‌های که برای چایکاران صادر شده،بدست آمده است.

    منبع :ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15007

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *