×

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: وجود موج شکافنده در هر ۵۰۰ متر در سواحل گیلان

  • کد نوشته: 24412
  • ۱۳۹۶-۰۸-۰۹
  • 65 بازدید
  • ۰
  • معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: در سواحل گیلان در هر ۵۰۰ متر یک موج شکافنده وجود دارد و عدم ناگاهی مردم از این امواج و کمبود اطلاعات آنها در خصوص نحوه مواجه با امواج، عامل اصلی مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در گیلان را به خود اختصاص می‌دهد. به گزارش «پایگاه […]

    معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: وجود موج شکافنده در هر ۵۰۰ متر در سواحل گیلان
  • معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: در سواحل گیلان در هر ۵۰۰ متر یک موج شکافنده وجود دارد و عدم ناگاهی مردم از این امواج و کمبود اطلاعات آنها در خصوص نحوه مواجه با امواج، عامل اصلی مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در گیلان را به خود اختصاص می‌دهد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» دکتر علی داودی در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، ضمن معرفی دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص کنترل و بهبود مولفه‌های اجتماعی به ارایه مطالب جامعی در خصوص سیستم تروما و مزایای ناشی از استقرار آن پرداخت .

    وی با اشاره به برگزاری اولین همایش غرق‌شدگی کشور در گیلان طی سال گذشته، از غرق شدگی به عنوان یکی از تروماهای شایع در گیلان نام برد و تصریح کرد: در سواحل گیلان در هر ۵۰۰ متر یک موج شکافنده وجود دارد و عدم ناگاهی مردم از این امواج و کمبود اطلاعات آنها در خصوص نحوه مواجه با امواج، عامل اصلی مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در گیلان را به خود اختصاص می‌دهد .

    معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به برنامه پیشگیری از غرق شدگی در استان گیلان اشاره کرد و گفت: از آنجا که موارد غرق شدگی به مراکز درمانی نمی‌رسند بنابراین بایستی تیم‌های امدادی و پیشگیری ما نیز در منطقه حضور داشته باشند که در این راستا برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و امسال با قوت بیشتری نسبت به سال گذشته این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

    داودی، افزود: مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای در گیلان طی سال‌های اخیر با شناسایی مخاطرات اصلی ناشی از تروما در گیلان از جمله غرق شدگی، مسمومیت با مواد دارویی و غیر دارویی، خشونت و خودکشی، سقوط، حوادث ترافیکی و سوختگی ضمن معرفی ساز و کار مناسب جهت مدیریت این معضلات در صحنه حادثه و پس از آن، نسبت به ارایه سیستم تروما ممارست کرده است. در این زمینه با پذیرش این طرح از سوی مسوولین کشوری، گیلان به عنوان استان پایلوت سیستم تروما در کشور معرفی شده است .

    وی، در خصوص برنامه پیشگیری از سوختگی در گیلان، گفت: در خصوص این برنامه نیز در روستاها و مراکز بهداشتی برنامه‌های مداخله‌ای طراح کرده‌ایم و امیدواریم وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از این برنامه‌ها برای استان‌های دیگر هم استفاده کند/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=24412

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *