×

معاون استاندار گیلان: بارش سنگین باران ۱۰ میلیارد تومان به گیلان خسارت وارد کرد

  • کد نوشته: 19359
  • ۱۳۹۶-۰۵-۲۱
  • 62 بازدید
  • ۰
  • معاون استاندار گیلان با بیان اینکه در برآورد اولیه انجام شده از سوی مدیریت بحران استان، وقوع سیل بیش از ۱۰ میلیارد تومان خسارات برجا گذاشت تصریح کرد:شدت این بارش در شهرستان‌های شفت، رودبار و فومن بود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،حجت شعبانپور در گفتگو با خبرنگاران،با اشاره به بارش سنگین باران در […]

    معاون استاندار گیلان:  بارش سنگین باران ۱۰ میلیارد تومان به گیلان خسارت وارد کرد
  • معاون استاندار گیلان با بیان اینکه در برآورد اولیه انجام شده از سوی مدیریت بحران استان، وقوع سیل بیش از ۱۰ میلیارد تومان خسارات برجا گذاشت تصریح کرد:شدت این بارش در شهرستان‌های شفت، رودبار و فومن بود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،حجت شعبانپور در گفتگو با خبرنگاران،با اشاره به بارش سنگین باران در اواخر روز پنجشنبه و اوایل صبح جمعه گذشته،در برخی مناطق استان اظهار کرد: شدت این بارش در شهرستان‌های شفت، رودبار و فومن بود.

    وی افزود: بر طبق گزارش ارائه شده در ایستگاه هواشناسی منطقه سیاه مزگی در طی چند ساعت نزدیک به ۱۰۰ میلی متر باران بارید و همچنین باد سنگین در شهرستان تالش خساراتی را وارد کرد.

    شعبانپور با بیان اینکه در برآورد اولیه انجام شده از سوی مدیریت بحران استان،وقوع سیل بیش از ۱۰ میلیارد تومان خسارات برجا گذاشت تصریح کرد:وقوع سیل موجب خسارات هم در بخش کشاورزی و هم در بخش زیرساخت‌ها، پل و ابنیه موجود در روستاها شد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از عادی شدن شرایط در شهرستان های فومن، شفت و رودبار بعد از سیل روز گذشته خبر داد و متذکر شد:در حال برآورد نهایی خسارت هستیم و خدا را شاکریم علی رغم سیل سنگین و طغیان رودخانه‌ها ولی تلفات جانی در استان نداشتیم.

    وی با اشاره به خسارات مالی وارد شده به استان در اثر وقوع این سیل اظهار کرد:قطعا دولت از محل ستاد حوادث به استان کمک خواهد کرد تا خسارات حادیه دیدگاه جبران شود.

    این مقام مسئول با بیان اینکه طغیان رودخانه موجب خسارت به بخشی از مزارع و برنج‌های برداشت شده در انبارها شد افزود:استاندار محترم پیگیر این مهم بوده و گزارشات را به تهران انعکاس داده اند و قطعا در این زمینه کمک خواهد شد.

    شعبانپور خاطرنشان کرد:زمانی که میزان خسارات به طور کامل قطعی مشخص گردید جداولی را به سازمان مدیریت بحران در وزارت کشور داده خواهد شد و آن گزارش به سازمان برنامه و بودجه منتقل شده و به میزانی که استان ها اعلام خسارت می‌کنند مصوب خواهد شد که قاعدتا سازمان برنامه و بودجه آن را اختصاص می‌دهد.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان یادآور شد:به دنبال آن هستیم که چنانچه ابلاغ اعتبار صورت گیرد تخصیص آن را بتوانیم صد درصد بگیریم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=19359

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *