×

معاون استاندار گیلان: ۲۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد

  • کد نوشته: 40131
  • ۱۳۹۷-۰۹-۲۹
  • 66 بازدید
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان گفت: تاکنون ۲۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در این استان توسط بانک های عامل پرداخت شده است. به گزارش گیل و دیلم، محمد احمدی عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان در فرمانداری شهرستان رشت با بیان این که از ۳۰۸ […]

    معاون استاندار گیلان: ۲۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان گفت: تاکنون ۲۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در این استان توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

    به گزارش گیل و دیلم، محمد احمدی عصر پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان در فرمانداری شهرستان رشت با بیان این که از ۳۰۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی اختصاص داده شده به گیلان، ۱۷۴میلیارد تومان دریافت شد، افزود: تفاوت بین میزان پرداختی تسهیلات اشتغالزایی ، با ۱۷۴ میلیارد تومان از سوی بانک ها از محل منابع شان پرداخت شد که در مرحله دوم اختصاص مبلغ برای تسهیلات اشتغالزایی، جبران می شود.

    وی میزان اعتبار اختصاص داده شده برای شهرستان رشت در اشتغال روستایی را بیش از ۹۳ میلیارد تومان عنوان و اظهار داشت: تسهیلات اشتغال روستایی بایستی برای سرمایه گذاری مولد باشد و به انحراف نرود تا هدف گذاری مورد نظر در روستاها تحقق یابد.

    معاون استاندار گیلان با بیان این که شهرستان رشت در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نهایت دقت را به کار برده شد و قانونی عمل کرده، خاطر نشان کرد: بنا براین نباید مورد نقد قرار گیرد.

    وی در ادامه سخنانش بیان داشت: دستگاه های حمایتی در بخش تسهیلات اشتغالزایی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران حتما لیستی که در اختیار آنها قرار داده ایم در اولویت هستند.

    احمدی با تاکید بر این که تمام پرداختی ها توسط تیمی در تک تک شهرستان ها رصد می شود، اظهار داشت: مشخص است که تسهیلات در چه جاهایی پرداخت شده ، حتما نقاط ضعف را برطرف می کنیم.

    وی درباره پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مرحله دوم بیان داشت: با پیگیری های لازم در مرحله دوم، شهرستان هایی که از حد و حدود فراتر رفتند، هیچ پرداختی نخواهند داشت و به شهرستان هایی که سهم کمتری دریافت کردند، پرداخت خواهیم کرد.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: لایحه بودجه ۹۸ نهایی شده و سه شنبه هفته آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

    غلامعلی جعفرزاده با اشاره به عقب ماندگی استان و شهرستان رشت در حوزه تسهیلات اشتغالزایی افزود: روش سنتی و قدیمی پاسخگو نیست بایستی تدبیری برای جذب تسهیلات اشتغالزایی اتخاذ شود.

    وی با بیان این مطلب که برای جذب تسهیلات اشتغالزایی کمک خواهم کرد، اظهار داشت: مشکلات در حوزه عقب ماندگی پرداخت تسهیلات اشتغالزیی بیان شود تا بتوانیم در این بخش کاری انجام دهیم.

    فرماندار شهرستان رشت نیز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان بیان داشت: در تسهیلات اشتغالزایی، جلوگیری از انحراف تسهیلات مورد توجه قرار گرفت و این دقت موجب شد که سهم شهرستان رشت ضایع شود.

    میرشمس مومنی زاده اظهار داشت: در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان گیلان بایستی برای شهرستان رشت که از انحراف جلوگیری و به سیاست ها عمل کرده، تدبیری اتخاذ کنند تا حقش ضایع نشود به طوری که مرحله دوم آن بخش از اعتباراتی که در مرحله اول جذب نشده و ۱۰۰ درصد اعتبارات مرحله دوم جذب شود.

    وی اظهار امیدواری کرد تا عقب ماندگی شهرستان رشت در مرحله اول جذب تسهیلات اشتغالزایی، در مرحله دوم جبران شود تا از این ظرفیت برای توسعه اشتغال بهره لازم را ببریم.

    شهرستان رشت با شش بخش ، ۲۹۳ روستا و ۱۸ دهستان، دارای ۹۳۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۰درصد آنها شهری و ۴۰ درصد روستایی هستند. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=40131

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *