×

معاون رئیس جمهور: اهمیت احیای رودخانه های رشت کمتر از راه آهن گیلان نیست

  • کد نوشته: 43307
  • ۱۳۹۷-۱۲-۱۷
  • 220 بازدید
  • ۰
  • معاون رئیس جمهور، با اشاره به توجه دکتر روحانی نسبت به بهسازی دو رودخانه رشت، متذکر شد: اهمیت و اثرات احیای دو رودخانه شهر رشت کمتر از راه آهن نیست. به گزارش گیل و دیلم، محمدباقر نوبخت در گفت وگوی تلویزیونی از شبکه باران، سفر رئیس جمهور و هیئت وزیران به استان گیلان را فوق العاده دانست و […]

    معاون رئیس جمهور: اهمیت احیای رودخانه های رشت کمتر از راه آهن گیلان نیست
  • معاون رئیس جمهور، با اشاره به توجه دکتر روحانی نسبت به بهسازی دو رودخانه رشت، متذکر شد: اهمیت و اثرات احیای دو رودخانه شهر رشت کمتر از راه آهن نیست.

    به گزارش گیل و دیلم، محمدباقر نوبخت در گفت وگوی تلویزیونی از شبکه باران، سفر رئیس جمهور و هیئت وزیران به استان گیلان را فوق العاده دانست و اظهار کرد: مهمترین ویژگی این سفر تحقق مصوبات سفر قبلی بود که نمونه بارز آن را در بهره برداری از خط ریلی قزوین – رشت شاهد هستیم.

    وی یکی از ره آوردهای مهم سفر جدید رئیس جمهور به گیلان را تکمیل خط ریلی انزلی و آستارا دانست و افزود: حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان برای راه آهن رشت – انزلی و رشت – آستارا با توجه به ارزش های امروز تامین مالی شده است.

    معاون رئیس جمهور با اشاره به عقدقرارداد مشارکتی راه آهن رشت – آستارا با جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: راه آهن گیلان برای روسیه و آذربایجان و کشورهای شمالی ما بسیار نافع و پراهمیت است، زیرا جهان را به هم وصل می کند لذا مشکلی برای اجرای تکمیلی این خط نداریم و باید استملاک اراضی را برای عبور ریل انجام دهیم.

    نوبخت با بیان اینکه پیمانکار قول اتمام دو ساله پروژه خط آهن رشت – انزلی را داده است، گفت: در میان بیش از ۳۰ سفر دکتر روحانی به استان های مختلف هیچ استانی نبوده که پروژه یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومانی را افتتاح کند. البته هزینه های راه آهن گیلان با ارزش های امروز ۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

    وی با اشاره به استقبال خوب و پرنشاط مردم گیلان از رئیس جمهور در ورزشگاه تختی لاهیجان، تصریح کرد: مردم با وجود سختی های اقتصادی نسبت به دولت ابراز محبت داشتند که نشان دهنده معرفت و حق شناسی آنان است و این سفر سال های سال در ذهن ما خواهد ماند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با تصریح بر پیگیری مجدانه ادامه راه آهن قزوین – رشت تا انزلی و آستارا، یادآور شد: اقتصادی ترین اقدام برای جابجایی بار و مسافر حمل و نقل دریایی است که با حمل و نقل ریلی تکمیل می شود لذا همه قسمت های کریدور شمال به جنوب آماده بوده و دنیا منتظر قطعه آخر یعنی آستاراست.

    نوبخت تکنولوژی به کار رفته در راه آهن گیلان را مدرن دانست و عنوان کرد: راه آهن ما راه آهن ۵۰ سال پیش نیست و از تکنولوژی بسیار پیشرفته استفاده شده و قطعات آن تولید داخل است و لذا از کلیه مسئولان مرتبط با راه آهن خواستم از مناسب ترین و پیشرفته ترین و لوکس ترین قطارها برای گیلان استفاده کنند و بی تردید بعد از مشهد پرترافیک ترین خط آهن خواهد بود.

    معاون رئیس جمهور از تخصیص اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی برای تجهیز و مناسب سازی ایستگاه راه آهن رشت خبر داد و اضافه کرد: برای گیلان ۲۵ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی پیش بینی کردیم که امیدواریم با سرمایه گذاری یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومانی برای راه آهن که بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن ظرف دو سال اخیر پرداخت شده، محقق شود. قطعا باید همراه با توسعه زیرساخت ها برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان برنامه داشته باشیم.

    وی همچنین از تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه ۹ کیلومتر باقی مانده اتوبان رودبار – منجیل همزمان با سفر رئیس جمهور به گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: با دو شرکت قرارداد دو ساله برای اتمام کار بستیم تا کل مسیر تبدیل به آزادراه شود و کسب و کار مردم رودبار نیز تحت تاثیر قرار نگیرد.

    نوبخت با اشاره به توجه دکتر روحانی نسبت به بهسازی دو رودخانه رشت، متذکر شد: وظیفه داریم رودخانه های گوهررود و زرجوب را برای استفاده و تفرج مردم مطلوب کنیم لذا قبلا اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی تخصیص دادیم تا مطالعات انجام شود.

    این مقام مسئول اظهار کرد: ابتدا باید مسئله دپوی پسماند در سراوان و ورود فاضلاب های سمی بیمارستانی و کشاورزی برطرف شود و علاوه بر پاکسازی رودخانه های رشت، نسبت به پر آب شدن آنها نیز اقدام کنیم. در این راستا مجددا اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی در نظر گرفتیم و برای پیشبرد کار اعتبارات لازم بعدی را اختصاص خواهیم داد، زیرا اهمیت و اثرات احیای دو رودخانه شهر رشت کمتر از راه آهن نیست.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=43307

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *