×

معاون عمرانی استاندار گیلان: با درآمد پایین و فروش تراکم نمی توان شهر را مدیریت کرد

  • کد نوشته: 23249
  • ۱۳۹۶-۰۷-۱۸
  • 305 بازدید
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه با این درآمد پایین و فروش تراکم نمی توان شهر را مدیریت کرد گفت:بحث سرمایه گذاری در رشت از اهمیت ویژه برخوردار است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،حجت شعبانپور در دیدار رئیس شورا و شهردار رشت با استاندار گیلان با اشاره به سابقه […]

    معاون عمرانی استاندار گیلان: با درآمد پایین و فروش تراکم نمی توان شهر را مدیریت کرد
  • معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه با این درآمد پایین و فروش تراکم نمی توان شهر را مدیریت کرد گفت:بحث سرمایه گذاری در رشت از اهمیت ویژه برخوردار است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،حجت شعبانپور در دیدار رئیس شورا و شهردار رشت با استاندار گیلان با اشاره به سابقه ۲۷ ساله دکتر نصرتی در حوزه های مختلف شهرداری و سمت های مدیریتی گفت: شهردار رشت سابقه ۸ سال شهرداری در قزوین را داشت و اتفاق ویژه ای که رخ داد این بود که با رای هر ۱۱ عضو شورا به عنوان شهردار رشت انتخاب شدند که باید به فال نیک گرفت .

    وی افزود: در شورای چهارم اقدامات زیربنایی خوبی در رشت رخ داد و جمع آوری آب های سطحی یکی از این اقدامات بود که استانداری هم در بخشی از کار مثل تامین لوله ها همکاری کرد .

    شعبانپور با اشاره به اینکه پیش از این رودخانه های رشت به عنوان آلوده ترین رودخانه های دنیا شناخته می شد اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید پس از مطالعه و بررسی کدهای بودجه برای این دو رودخانه در نظر گرفته شد که به کمک شهرداری کارها در حال انجام است و باز هم در حال پیگیری است .

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان درخصوص افزایش فضای سبز نیز بیان کرد: هرچند هنوز هم از میانگین کشوری عقب تر هستیم اما اتفاقات خوبی در شورای چهارم رشت در این حوزه رخ داد. همچنین با توجه به بند ج ماده ۱۴۷ قانون برنامه پنجم توسعه، بخشی از جنگل ها و مراتع داخل محدوده شهر به مدیریت شهری واگذار شد. پارک چمارسرا یکی از این نمونه ها است و اتفاق خوبی که به دوره دکتر نصرتی رسیده است پارک ۴۵۰ هکتاری در نزدیکی رشت است. این هم اتفاق خوبی بود که با کمک منابع طبیعی و شهرداری در دوره شورای قبل رخ داد .

    حجت شعبانپور با اشاره به معضل دستفروشی در رشت افزود:در شورای قبل دستفروشان ساماندهی شدند .

    وی در ادامه به بیان مشکلات موجود پرداخت و گفت: با توجه به رکودی که در صنعت ساخت و ساز به وجود آمد حتی شهرداری های شهرهای کوچکتر هم دچار مشکل شدند. شهرداری رشت هم پس از این اتفاق حتی در پرداخت حقوق کارکنان خود مشکلاتی داشت و سال گذشته دکتر نجفی استاندار وقت گیلان دوبار برای حقوق ها به سازمان شهرداری ها رفت .

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر اینکه با این درآمد پایین و فروش تراکم نمی توان شهر را مدیریت کرد خطاب به استاندار گیلان اظهار کرد:بحث سرمایه گذاری در رشت از اهمیت ویژه برخوردار است و شهرداری برای اینکه جوابگوی مردم رشت باشد مردمی که هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم در انتخابات شورای اسلامی سنگ تمام گذاشتند به کمک شما احتیاج دارد .

    حجت شعبانپور با اشاره به ۴ لایحه ضروری برای شهرداری ها گفت: البته یکی از این لوایح که لایجه مدیریت واحد شهری است هنوز ارائه نشده است. امروز ۲۳ دستگاه در رشت اختیاراتی دارند و شهرداری قصد انجام هر پروژه ای داشته باشد به مشکل بر می خورد. طبق اعلام وزیر کشور این لایحه در مراحل پایانی قرار دارد. در بحث حقوق و دستمزد، درآمد پایدار شهرداری ها و مدیریت پسماند هم کمک استاندار گیلان در سطح کلان می تواند اثرگذار باشد .

    وی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد کارها متوقف شوند افزود: این آمادگی وجود دارد تا با هر دستگاهی که با شهرداری به مشکل برخورده است صحبت کنیم و مشکل را رفع کنیم .

    حجت شعبانپور در پایان با اشاره به مسدودی حساب شهرداری تصریح کرد: در کنار هم می توانیم مشکلات را از پیش رو برداریم تا مردم راضی باشند و وقتی مردم از عملکرد ما راضی باشند خداوند نیز از ما راضی خواهد بود .

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=23249

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *