×

معاون فرماندار سیاهکل: اولویت با سرمایه گذاران داخلی و بومی شهرستان است

  • کد نوشته: 30107
  • ۱۳۹۶-۱۲-۲۷
  • 200 بازدید
  • ۰
  • معاون فرماندار سیاهکل، درخصوص جذب سرمایه  گذاران داخلی و خارجی گفت: هیچگونه محدودیتی در شهرستان وجود ندارد و بنا به دستور صریح فرماندار که همانا توجه ویژه به مردم عزیز سیاهکل است، اولویت با سرمایه گذاران داخلی و بومی شهرستان می باشد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، عباسی در جلسه ستاد ساماندهی […]

    معاون فرماندار سیاهکل:  اولویت با سرمایه گذاران داخلی و بومی شهرستان است
  • معاون فرماندار سیاهکل، درخصوص جذب سرمایه  گذاران داخلی و خارجی گفت: هیچگونه محدودیتی در شهرستان وجود ندارد و بنا به دستور صریح فرماندار که همانا توجه ویژه به مردم عزیز سیاهکل است، اولویت با سرمایه گذاران داخلی و بومی شهرستان می باشد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، عباسی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سیاهکل، با اشاره به اقدامات موثر دولت تدبیر و امید در به کارگیری و استفاده از ظرفیت های این سازمان ها و احزاب و تشکل های سیاسی مردمی، عنوان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد فعالیت ۴۸ حزب و تشکل سیاسی دارای مجوز در سطح استان گیلان هستیم.

    وی افزود: در بحران اخیر برف، این سازمان های مردمی با کمک های بدون چشمداشت خود و اقدام به تهیه تجهیزات و ۱۵ دستگاه ماشین آفرود در برون رفتن از بحران کمک به سزایی کردند.

    معاون فرماندار سیاهکل تصریح کرد: در راستای پیروی از سیاست های دولت در امر اشتغالزایی، کارگروهی تحت عنوان «اشتغال و سرمایه   گذاری» با دستور فرماندار، با تشکیل هشت جلسه تا به امروز و بررسی بالغ بر ۱۵۰ پرونده مربوط به اشتغال، در شهرستان شکل گرفته است. بدون شک مراجعات و تقاضای سرمایه گذاران در امر اشتغال، در قالب این کارگروه تخصصی به ریاست فرماندار بررسی خواهد شد و تشکیل سه کمیته دیگر در این زمینه با حضور کارشناسان استان، تا پایان سال جاری، در دستور کار قرار دارد.

    این مقام مسئول، درخصوص جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: هیچگونه محدودیتی در شهرستان وجود ندارد و بنا به دستور صریح فرماندار که همانا توجه ویژه به مردم عزیز سیاهکل است، اولویت با سرمایه گذاران داخلی و بومی شهرستان می باشد.

    عباسی، درخصوص زیباسازی و بازآفرینی شهر سیاهکل اظهار کرد: بازآفرینی و زیباسازی فضاهای شهری در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته و به تبع آن در شهرستان نیز، طی تشکیل کارگروه مربوطه و برگزاری جلساتی با شهرداران و بررسی اعتبارات پیگیر این امر هستیم.

    وی در ارتباط با دستورالعمل استاندار گیلان مبنی بر انتصاب جوانان و بانوان در مدیریت، یادآور شد: شهرستان سیاهکل اولین شهرستانی بود که بعد از دریافت دستورالعمل این کمیته را به ریاست مهندس اسلامی، فرماندار سیاهکل تشکیل داد. تاکنون ۲۷ درصد جوان و ۹ درصد بانوان به کارگیری شده اند و حسب دستور موکد فرماندار این کمیته تمام تلاشش را می کند تا در ادامه هر گونه تغییرات با انتصاب جوانان و بانوان شایسته، بتوانیم به نرم استانی که به ترتیب ۳۰ درصد و ۱۰ درصد است، دست پیدا کنیم.

    معاون فرماندار سیاهکل، در رابطه با ظرفیت های بوم گردی شهرستان و لزوم ترغیب جوانان به ماندن در روستاها، متذکر شد: سیاهکل پتانسیل های های خوبی در زمینه بوم گردی دارد و در همین رابطه با برگزاری هشت جلسه در سطح شهرستان و بررسی ۶۰ پرونده مربوط به آن، نسبت به سایر شهرستان ها گام های بیشتری برداشته شده است که البته در حال حاضر دستوری در رابطه با نحوه و شرایط پرداخت تسهیلات به متقاضیان ابلاغ نشده و طبق توصیه فرماندار، اولویت با بومیان شهرستان است.

    وی از اجرای برخی طرح ها به صورت پایلوت و برای نخستین بار در سطح استان گیلان، همانند ساماندهی خانه های مسافر شهرستان سیاهکل از طریق اخذ مجوز برای آنها و طرح جمع آوری قلیان سراها خبر داد.

    این مقام مسئول، درخصوص برگزاری هرگونه راهپیمایی، تجمع و یا همایش از سوی سازمان های مردم نهاد، اخذ مجوز را ضروری دانست و عنوان کرد: سازمان ها موظف اند نسبت به اخذ مجوزی که به تایید و امضای شخص استاندار رسیده است، طی ۱۰ روز کاری و قبل از برگزاری تجمعات، اقدام نمایند، چرا که این مجوز ها، ضامن امنیت گروه ها در تجمعات است.

    عباسی، در رابطه با نوسازی و بهسازی شهرک صنعتی این شهرستان، از تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در بخش دیلمان با حضور استاندار گیلان و روسای تمامی شرکت ها و بازسازی چهل شرکت با جمعیت ۵۰۰ نفر خبر داد و اظهار کرد: حل مشکلات مربوط به شهرک های صنعتی، نیازمند طرح درخواست از سوی صاحبان شرکت ها و دریافت تسهیلات می باشد که هم اکنون این اعتبارات فراهم شده است.

    وی اضافه کرد: از دیگر برنامه ها، طرح شناسایی اندیشه های نو برای اولین بار در شهرستان سیاهکل است که نیازمند پشتیبانی مالی از سوی بخش خصوصی و سمن ها می باشد.

    معاون فرماندار سیاهکل، با ضروری خواندن ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان شهرستان سیاهکل و عمل گرایی در این زمینه، خاطرنشان کرد: باید تعارف ها را کنار گذاشته و بپذیریم که کوتاهی کردیم. فراهم کردن زمینه های اشتغال جوانان، مسئولیتی است بر گردن تک تک ما و البته تلاش های فراوانی از سوی دولت و با نظارت مقام معظم رهبری در راس امور، صورت گرفته است.

    عباسی یادآور شد: اینکه تمامی کوتاهی ها و تقصیر ها را متوجه دولت کنیم اشتباه بزرگی است. بحث اشتغال جوانان در همه ادوار و در تمامی دولت ها مطرح بوده و تنها مختص دولت فعلی نیست و تنها دلیل آن نا آشنا بودن مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت است. نباید بهانه ای به دست دشمن داد تا با فریبکاری و ایجاد تردید و تیره کردن روابط بین مردم و دولت از راه های مختلف از جمله فضای مجازی، به اهداف شوم خود دست یابد/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30107

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *