×

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی حمایت می شوند

  • کد نوشته: 63531
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۸
  • 141 بازدید
  • ۰
  • معاون هنری و امور سینمایی گیلان بیان کرد: تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی حمایت می شوند. به گزارش گیل و دیلم ،سید امیر مصباح روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: این تصمیم از سوی اداره‌کل هنرهای ‌نمایشی، با توجه به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا ،بمنظور حمایت از فعالیت هنرمندان […]

    معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان: تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی حمایت می شوند
  • معاون هنری و امور سینمایی گیلان بیان کرد: تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی حمایت می شوند.

    به گزارش گیل و دیلم ،سید امیر مصباح روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: این تصمیم از سوی اداره‌کل هنرهای ‌نمایشی، با توجه به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا ،بمنظور حمایت از فعالیت هنرمندان برای تولید و عرضه آثار نمایشی و همچنین تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه اتخاذ شده است.

    وی افزود: بر همین اساس بناست تعدادی نمایش برای بازتولید و یک اجرا برای ضبط حرفه ای و پخش از بسترهای ‌ارائه آثار در فضای مجازی  مورد حمایت قرار گیرد.

    وی ادامه داد: گام نخست این طرح، شامل تعدادی از آثاری  است که در (بهمن و اسفند۹۸ و فروردین، مهر وآبان۹۹) بر اساس مستندات آماده اجرا بودند و به سبب تعطیلی فعالیت ها ، از روند تولید و اجرا باز ماندند.

    مصباح توضیح داد: این حمایت مربوط به آثاری است که فرایند تولید آنها در (بهمن ،اسفند۹۸ و فروردین، مهر ،آبان ۹۹) انجام شده اما اجرا نشده اند و امکان باز تولید آنها دریک بازه زمانی حداکثر ۱۵ روزه برای یک اجرا و ضبط تصویری قابل انجام باشد.

    معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: اولویت انتخاب با آثاری است که متن آنها ایرانی و با رویکرد امیدبخش تولید شده است.

    وی تصریح کرد : ثبت تقاضا از طریق مراجعه به بخش «حمایت از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی» در درگاه ایران تئاتر به نشانی  https://theater.ir  تا ۳۰ آذر ۹۹ امکان پذیر است.

    مصباح در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تئاتر گیلان نسبت به سال ۹۲ با ۲۲۸ نمایش، رشد ۷۵ درصدی را تجربه کرد؛ تعداد نمایش های تولید شده در سال ۹۲ گیلان، ۱۳۰ مورد بود که در سال ۹۸ این رقم به ۲۲۸ تئاتر رسیده است.

    وی اظهار داشت: همچنین در سال ۹۲، ۶۴۸ اجرای تئاتر داشتیم که در سال ۹۸ به یک هزار و ۳۷۸ اجرا رسید و این رقم نشان از رشد بیش از دو برابری دارد.

    مصباح ادامه داد: متاسفانه ،تعطیلات کرونا آسیب‌های اقتصادی جبران ناپذیری به فعالان عرصه های مختلف وارد کرده که هنرمندان تئاتر نیز از این آسیب‌ها در امان نمانده اند.

    وی تصریح کرد: کرونا موجب شد یازدهمین دوره جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان که تابستان هر سال با استقبال گروه‌های نمایشی سراسر کشور برگزار می شد لغو شود که این موضوع نیز به فعالان این عرصه ضربه اقتصادی فراوانی وارده کرد.

     امروز استان گیلان به بیش از یکصد سال سابقه تئاتر در کشور بالنده است؛ ” اکبر رادی “، نمادی در نمایشنامه نویسی کشور و خالق تئاتر هویت، برخاسته از این سرزمین است؛ هم اکنون ۲۴ سالن و چهار پلاتو اجرای نمایش با ظرفیت شش هزار و ۶۲۱ صندلی در استان وجود دارد؛ در بخش آموزش نیز ۲۰ آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی در گیلان مجوز فعالیت دارند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=63531

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *