×

منوچهر جمالی: لزوم تخصصی شدن ارائه خدمات پزشکی در بیمارستان‌های رودبار/ بیمارستان‌های شهرستان موازی کار و زیان ده هستند

  • کد نوشته: 20726
  • ۱۳۹۶-۰۶-۱۵
  • 70 بازدید
  • ۰
  • عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از وجود ۳ بیمارستان موازی کار و زیان ده در شهرستان رودبار انتقاد کرد و خواستار تخصصی شدن ارائه خدمات پزشکی در آن‌ها شد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» منوچهر جمالی از وجود ۳ بیمارستان ضرر ده در شهرستان رودبار انتقاد و اظهار کرد: شهرستان […]

    منوچهر جمالی: لزوم تخصصی شدن ارائه خدمات پزشکی در بیمارستان‌های رودبار/ بیمارستان‌های شهرستان موازی کار و زیان ده هستند
  • عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از وجود ۳ بیمارستان موازی کار و زیان ده در شهرستان رودبار انتقاد کرد و خواستار تخصصی شدن ارائه خدمات پزشکی در آن‌ها شد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» منوچهر جمالی از وجود ۳ بیمارستان ضرر ده در شهرستان رودبار انتقاد و اظهار کرد: شهرستان رودبار از ۳ بیمارستان برخوردار است که هر سه آن ضرر ده هستند و در هر سه مرکز آن موازی کاری انجام می‌شود.

    وی بابیان اینکه آمار سالانه بیماران در شهرستان رودبار با در نظر گرفتن مسافران یک آمار مشخصی است، افزود: اگر در شهرستان تنها یک بیمارستان وجود داشته باشد، همه به آن مراجعه می‌کنند و خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

    نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بهترین شیوه برای اداره درمان در یک شهرستانی مثل رودبار داشتن یک بیمارستان و ارائه خدمات باانرژی بیشتر است، گفت: اگر مراکز بیمارستان در یکجا مستقر شوند علاوه بر صرفه‌جویی می‌توان برای بیمارستان درآمدزایی کرد.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر سه بیمارستان شهرستان رودبار ۶۴ تختی هستند اما در حال حاضر مجموع تخت‌های بیمارستانی در رودبار به یک‌صد تخت می‌رسد، تصریح کرد: شهرستان رودبار یک‌صد هزار نفر جمعیت دارد و داشتن سه بیمارستان برای رودبار یک امتیاز نیست چون فاصله بین مراکز درمانی به حدود ۱۰ متر می‌رسد.

    جمالی با تأکید بر اینکه اکنون نمی‌توان برای ارائه خدمات بیشتر درب بیمارستانی را در شهرستان بست، افزود: اکنون سه بیمارستان در شهرستان موازی باهم یک کار را انجام می‌دهند و هزینه‌ای ۳ برابری دارند درحالی‌که درآمد آن‌ها تقسیم‌بر ۳ است چون اگر در یک روز تنها یک مریض به یکی از بیمارستان‌های شهرستان مراجعه کند ما شاهد هزینه‌های زیادی هستیم.

    عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به هزینه‌های همانند هزینه نگهبان، آشپزخانه، نیروهای خدماتی، پزشک اورژانس، پزشک آنکارد و غیره در یک بیمارستان گفت: دولت نمی‌تواند مستقیماً برای بیمارستان‌های ضرر ده شهرستان رودبار تأمین اعتبار کند.

    وی با تأکید بر اینکه بیمارستان‌های رودبار نباید تعطیل شوند اما باید برای ادامه فعالیت خود تخصصی شوند، خاطرنشان کرد: باید بررسی شود تا مشخص شود که کدام بیمارستان ازنظر فیزیکی، کارکنان، تجهیزات، مکان و فضا قابلیت ارائه خدمات تخصصی را دارد.

    نماینده مردم رودبار در خانه ملت با اشاره به فراگیر شدن مگا هاسپیتال ها در دنیا و ضرورت الگوپذیری کشور به تجمیع مراکز درمانی در یکجا، تصریح کرد: در استان باید به‌جایی برسیم که مردم برای دریافت خدمات پزشکی تنها به یکجا مراجعه کنند.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=20726

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *