×

مهرداد لاهوتی: وزارت نفت ایران تجربه استخراج نفت از دریای خزر را ندارد

  • کد نوشته: 23089
  • ۱۳۹۶-۰۷-۱۵
  • 186 بازدید
  • ۰
  • مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «پایگاه خبری گیل و دیلم»در تشریح رهاورد سفر به روسیه گفت: نشست روسیه برای انتخاب دبیرکل کشورهای صادرکننده گاز بوده که نماینده روسیه بمدت سه سال دبیرکلی این سازمان جهانی را عهده دار شد. وی با اشاره به اینکه در حاشیه این […]

    مهرداد لاهوتی: وزارت نفت ایران تجربه استخراج نفت از دریای خزر را ندارد
  • مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «پایگاه خبری گیل و دیلم»در تشریح رهاورد سفر به روسیه گفت: نشست روسیه برای انتخاب دبیرکل کشورهای صادرکننده گاز بوده که نماینده روسیه بمدت سه سال دبیرکلی این سازمان جهانی را عهده دار شد.

    وی با اشاره به اینکه در حاشیه این نشست دیداری با وزیر انرژی روسیه داشتیم ، افزود: وزارت نفت ایران تجربه استخراج نفت از دریای خزر را ندارد به همین جهت در جلسه با همتای روسی موافقت نامه طرح مطالعاتی برداشت از دریای خزر امضا شد و قرار است روس ها پس از طرح مطالعاتی در برداشت نفت سرمایه گذاری کنند.

    نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عمق برداشت در دریای جنوب ۵۰ تا ۶۰ متر است که در ردیای خزر عمقی متفاوت تر از آن را داریم و در اینجا اگر بخواهیم برداشت صورت گیرد باید ۴۰۰۰ متر زیر دریا برای استخراج کار شود.

    مهرداد لاهوتی تصریح کرد : تفاوت دیگر دریای خزر و خلیج فارس در شیب آن می باشد که اگر در میادین مشترک ما برداشت نکنیم کشورهای شریک می توانند به همه نفت دسترسی داشته باشند درصورتی که شیب دریای خزر به سمت ایران است و برداشت فقط توسط ایران می تواند صورت گیرد.

    گفتنی است دکتر عادلی پیش از این دبیرکلی مجمع جهانی کشورهای صادرکننده گاز یا اوپک گازی را عهده داد بود/ابوالفضل شکری

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=23089

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *