×

موزه تخصصی رشتی‌دوزی در عمارت کلاه‌فرنگی رشت راه اندازی می‌شود

  • کد نوشته: 73334
  • ۱۴۰۰-۰۹-۱۹
  • 71 بازدید
  • ۰
  • معاون میراث‌فرهنگی گیلان از اتمام مراحل مرمت بنای کلاه‌فرنگی رشت به منظور راه‌اندازی موزه تخصصی رشتی‌دوزی در این بنا خبر داد. به گزارش گیل و دیلم ، ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: مراحل مرمت و بهسازی بنای عمارت کلاه‌فرنگی شهر رشت به منظور راه‌اندازی […]

    موزه تخصصی رشتی‌دوزی در عمارت کلاه‌فرنگی رشت راه اندازی می‌شود
  • معاون میراث‌فرهنگی گیلان از اتمام مراحل مرمت بنای کلاه‌فرنگی رشت به منظور راه‌اندازی موزه تخصصی رشتی‌دوزی در این بنا خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم ، ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: مراحل مرمت و بهسازی بنای عمارت کلاه‌فرنگی شهر رشت به منظور راه‌اندازی موزه تخصصی رشتی‌دوزی به اتمام رسید.

    او افزود: عملیات مرمت این بنا شامل مراحل مرمت سقف، رنگ‌آمیزی، مرمت تعدادی از ستون‌ها، ساخت ویترین و خرید اشیاء مورد نیاز برای راه‌اندازی موزه تخصصی رشتی‌دوزی پس از أخذ مجوز لازم از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال به پایان رسید.

    معاون میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه هنر فاخر رشتی‌دوزی از جمله رشته‌های ارزشمند صنایع‌دستی این استان است، اظهار داشت: رشت در سال گذشته بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به عنوان شهر ملی رشتی‌دوزی ثبت و معرفی شده است.

    جهانی همچنین یکی از شیوه‌های مؤثر در حفاظت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را تعریف کاربری بر اساس نیاز‌های جدید دانست و گفت: تاکنون بیش از ۲۲۰ اثر تاریخی دستگاه‌های دولتی و ۳۰ اثر تاریخی توسط معاونت میراث‌فرهنگی گیلان مورد شناسایی قرار گرفته است.

    او تصریح کرد: نیاز است با تعامل با دستگاه‌های مالک این بناها، نسبت به تعریف کاربری جدید به منظور حفاظت و نگهداری از بنا‌های ارزشمند تاریخی گیلان اقدام شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=73334

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *