×

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: افزایش مصرف مواد مخدر و سهل‌الوصول بودن معضل جوامع درحال‌توسعه / تغییر سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر ضروری است

  • کد نوشته: 17974
  • ۱۳۹۶-۰۴-۲۱
  • 151 بازدید
  • ۰
  • نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزایش مصرف مواد مخدر و همچنین سهل‌الوصول بودن آن را معضل کشورهای درحال‌توسعه نام برد و گفت: سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر صحیح نبوده و باید تغییر کند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمدحسین قربانی مواد مخدر را یکی از معضلات کشورهای در حال‌ […]

    نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: افزایش مصرف مواد مخدر و سهل‌الوصول بودن معضل جوامع درحال‌توسعه / تغییر سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر ضروری است
  • نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزایش مصرف مواد مخدر و همچنین سهل‌الوصول بودن آن را معضل کشورهای درحال‌توسعه نام برد و گفت: سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر صحیح نبوده و باید تغییر کند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمدحسین قربانی مواد مخدر را یکی از معضلات کشورهای در حال‌ توسعه ازجمله ایران در حال حاضر نام برد و اظهار کرد: با توجه به همه تلاش‌هایی که در راستای مواد افیونی شده اما شاهد افزایش مصرف، دسترسی آسان و سهل‌الوصول و شیوع مصرف در بین نوجوانان و جوانان و حتی بین زنان هستیم.

    وی بابیان اینکه سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر جواب نداده، افزود: علیرغم همه تدابیر و فشارها و همه هزینه‌هایی که در این راستا صرف شده نتوانسته‌ایم صدر درصد و یا حداقل یک موفقیت چشمگیری را در مقابله با اعتیاد داشته باشیم.

    نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه صدها تن مواد مخدر در طی سال‌های متمادی کشف و منهدم شد، خاطرنشان کرد: زندان‌های ما پر از کسانی است که یا مصرف‌کننده بودند و یا مواد مخدر را توزیع و یا به طریق دیگر نقش داشته‌اند.

    نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواستار تغییر سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر در کشور شد و گفت: باید معتادین را شناسایی و در چارچوب فضای خاصی با سیستم مدیریت کنترل‌شده مواد مخدر رایگان در اختیار آن‌ها بگذاریم تا بتوانیم ترابری مالی را که برای مواد مخدر ایجادشده از بین ببریم.

    قربانی با اشاره به تحمیل هزینه‌های گزاف نظیر هزینه‌های نیروی انسانی، اجتماعی و مالی در مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: سیاست‌های ما در مبارزه با مواد مخدر جواد نداده است و ما مستلزم تغییر رویه در مقابله و مبارزه با مواد مخدر هستیم.

    وی بابیان اینکه ایران در شعاع ترانزیت کالاهای مواد مخدر به آسیا و اروپا قرار گرفته، افزود: اگر قرار است ما سد و مانع در مقابل ورود و انتقال مواد در اروپا باشد، نباید فقط ایران هزینه‌های مواد مخدر را بپردازد.

    نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه اروپایی‌ها در قالب ناتو و یا هجوم به کشور افغانستان در حال حاضر تولید مواد مخدر خود را به سه تا چهار برابر افزایش داده‌اند، بیان کرد: افزایش تولید مواد مخدر در حالی رقم می‌خورد که هزینه ترانزیت آن را ایران باید بپردازد که خواستار تغییر رویه بر این اساس هستیم./فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17974

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *