×

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت: مسئولان باید به فکر افزایش رفاه و معیشت مداحان باشند

  • کد نوشته: 31317
  • ۱۳۹۷-۰۲-۱۴
  • 162 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،فاطمه شیرزاد،سخنگوی شورای شهر رشت به همراه رضا معممی مقدم،مدیرکل تشکل های مذهبی کشور و رئیس کانون مداحان استان گیلان به دیدار و عیادت حاج اسماعیل گوهری،ذاکر اهل بیت(ع) رفت. نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با آرزوی سلامتی و بهبودی برای اسماعیل گوهری […]

    نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت: مسئولان باید به فکر افزایش رفاه و معیشت مداحان باشند
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم،فاطمه شیرزاد،سخنگوی شورای شهر رشت به همراه رضا معممی مقدم،مدیرکل تشکل های مذهبی کشور و رئیس کانون مداحان استان گیلان به دیدار و عیادت حاج اسماعیل گوهری،ذاکر اهل بیت(ع) رفت.

    نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با آرزوی سلامتی و بهبودی برای اسماعیل گوهری ذاکر اهل‌بیت (ع) اظهار کرد: به‌زودی مراسم تجلیل و تکریم از پیر غلامان اهل‌بیت (ع) در کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت برگزار می‌شود.

    فاطمه شیرزاد با تأکید بر اینکه مسئولان باید به فکر افزایش رفاه و معیشت جامعه مداحان باشند تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم خدمات بیشتری به جامعه مداحان ارائه کرده و از این مجموعه به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی و معنوی کشور صیانت شود.

    وی افزود: جامعه مداحان استان گیلان در کشور از جایگاه مناسبی برخوردار بوده و در کنار پیر غلامان اهل‌بیت (ع) جوانان زیادی در رشت و استان گیلان به مداحی و ذکر اهل‌بیت (ع) مشغول هستند.

    نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه جامعه مداحان به افزایش معنویت جامعه کمک می‌کند اظهار کرد: جامعه مداحان در اعیاد مختلف و سوگواری‌ها تأثیرگذار و نقش غیرقابل‌انکاری دارند.

    شیرزاد به برگزاری برنامه‌های ارزشی در مناسبت‌های مختلف در شهر رشت اشاره و بیان کرد: مردم ولایتمدار رشت و استان گیلان در فتنه ۸۸ یک روز زودتر از سایر شهرهای کشور به میدان آمده و ندای حق‌طلبی و ولایتمداری خود را سر دادند.

    وی شبیخون فرهنگی دشمن را خطری بزرگ دانست و گفت: باید با افزایش بصیرت شناسی و دشمن‌شناسی در مقابل شبیخون فرهنگی دشمنان محکم و استوار ایستادگی کنیم.

    نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان اینکه مسئولان برای تحقق مباحث فرهنگی زمان بیشتری اختصاص دهند افزود: انجام هزینه درراه  فرهنگ یک سرمایه‌گذاری است و امیدوارم بتوانیم در حوزه مدیریت شهری از زحمات جامعه مداحان به نحو شایسته‌ای تجلیل کنیم.

    *مدیرکل تشکل های مذهبی کشور: فعالیت ۸۰ هزار مداح اهل بیت در کانون مداحان

    رضا معممی مقدم شامگاه پنج‌شنبه با عیادت از اسماعیل گوهری، پیر غلام اهل‌بیت (ع) در رشت و با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره نسبت به معیشت مداحان اهل‌بیت (ع)  تأکید و توجه فراوانی دارند.

    وی با اشاره به تعداد کانون مداحان اهل‌بیت (ع) در شهرستان‌های کشور گفت: در حال حاضر ۴۲۰ کانون مداحان اهل‌بیت (ع) در سراسر کشور دایر بوده  و حدود ۸۰ هزار مداح اهل‌بیت (ع) در آن فعالیت دارند.

    معممی افزود: تمامی شهدا در هیئت‌های  مذهبی و مساجد رشد و پرورش‌یافته و امروزه نیز باید از این ظرفیت بزرگ بهره‌مند شد.

    *رئیس کانون مداحان گیلان: مداحان اهل بیت(ع) ولی نعمت ما هستند

    رئیس کانون مداحان استان گیلان و دبیر کانون مداحان کشور نیز در این دیدار اظهار کرد: مداحان اهل‌بیت (ع) ولی‌نعمت ما هستند و باید به معیشت آنان توجه کرد.

    رسول خدادادیان با اشاره به فعال بودن سامانه کانون مداحان بیان کرد: امروزه ۸۰ هزار مداح با پیگیری کانون مداحان در کل کشور مشغول فعالیت هستند.

    وی با اشاره به‌ضرورت تعامل گروه‌های مختلف در جامعه تصریح کرد: تعامل میان گروه‌های مختلف جامعه موجب تأثیرگذاری بیشتر در مباحث فرهنگی و غیره می‌شود و باید از حضور مداحانی ازجمله اسماعیل گوهری در این حوزه بیشتر استفاده کرد.

    اسماعیل گوهری ذاکر اهل‌بیت (ع) از دهم فروردین‌ماه به علت بیماری در منزل بستری بوده و نیازمند حمایت و مساعدت مسئولین است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31317

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *