×

نماینده مردم سبزوار در مجلس:
نامه ای درباره عقبه فیلترشکن فروش‌ها و ثروتی که آن‌ها به دست آوردند به قالیباف نوشتم اما جوابی دریافت نکردم

  • کد نوشته: 106475
  • ۱۴۰۳-۰۷-۰۲
  • 3 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: ما در کشور خیلی چیزی به نام فیلتر نداریم چون افراد با داشتن فیلترشکن‌ها دسترسی به همه برنامه و مطالب را دارند؛ از این‌رو من در آذرماه سال گذشته نامه‌ای را برای قالیباف فرستادم و از او خواستم در سه‌شنبه‌های نظارتی مجلس، عقبه فیلترشکن فروش‌ها و ثروتی که آن‌ها به دست آوردند را بررسی کنند و متاسفانه تاکنون پاسخی در این باره دریافت نکردم....
    نامه ای درباره عقبه فیلترشکن فروش‌ها و ثروتی که آن‌ها به دست آوردند به قالیباف نوشتم اما جوابی دریافت نکردم
  • به گزارش گیل و دیلم ، بهروز محبی، نماینده مردم سبزوار در مجلس، در خصوص داغ شدن بحث رفع فیلترینگ در کشور که یکی از شعارهای مسعود پزشکیان در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بود، به خبرنگار سیاسی منیبان گفت: متاسفانه برخی سکوهای خارجی که در ایران فیلتر شدند حاضر نیستند در کشور ما نمایندگی داشته باشند و از این‌رو شورای عالی امنیت ملی پس از حوادث سال ۱۴۰۱، تصمیم بر فیلتر شدن برخی از این سکوها گرفت و شورای عالی فضای مجازی هم در این خصوص تصمیم‌گیر است.

    او افزود: من با رفع فیلتر این سکوها موافقم به شرط اینکه تصمیم‌گیران داخلی تلاش کنند تا با رایزنی، طرف‌های خارجی را برای ارائه دادن نمایندگی در ایران مجاب کنند.

    نماینده سبزوار تصریح کرد: از طرفی باید به یک نکته اساسی اشاره کنم اینکه ما در کشور خیلی چیزی به نام فیلتر نداریم چون افراد با داشتن فیلترشکن‌ها دسترسی به همه برنامه و مطالب را دارند. از این‌رو من در آذرماه سال گذشته نامه‌ای را برای قالیباف فرستادم و از او خواستم در سه‌شنبه‌های نظارتی مجلس، عقبه فیلترشکن فروش‌ها و ثروتی که آن‌ها به دست آوردند را بررسی کنند و متاسفانه تاکنون پاسخی در این باره دریافت نکردم.

    محبی اظهار کرد: مجلس باید بررسی جدی کند تا ببیند چه کسانی پشت فروش فیلترشکن‌ها در داخل هستند، همچنین باید نظارت داشت تا متوجه شد چرا این هزینه سنگین به دوش مردم افتاده است؟

    او یادآور شد: به باور من ما باید سطح‌بندی دسترسی به اینترنت را در کشور در دستورکار بگذاریم. مثلاً کودکان باید سطح منطقی از دسترسی به اینترنت را داشته باشند و همین‌طور این موضوع برای رده‌های مختلف سنی و شغلی تعریف شود. همچنین شبکه ملی اطلاعات را طوری طراحی کنیم که برخی از سکوهای داخلی به طور جدی مورد حمایت واقع شوند تا امکان حضور مردم در این سکوها بیش از پیش مهیا شود البته نه اجبار گذاشتن برای مردم، بلکه انگیزه ایجاد کردن برای حضور و بهره‌وری از این فضاها.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: من فکر می‌کنم مسیر رفع فیلترینگ را می‌توان به طور مثال در وهله اول برای اساتید دانشگاه و خبرنگاران که شناسنامه‌دار هستند اعمال کرد. یعنی به صورت نمونه این روند را دنبال کرد همان‌طور که در خبرها آمد در جزیره کیش این رویه در دستور کار قرار گرفته است. من این پیشنهاد را به وزیر ارتباطات دولت قبل دادم و فکر می‌کنم برای افرادی که مقید به قانون هستند می‌توان رفع فیلترینگ را صورت داد.

    محبی افزود: هرچند بهبود شرایط اینترنت و فیلترینگ مطالبه توده‌های مردم است اما باید بدانیم که همین توده‌های مردم خواهان ولنگاری در فضای مجازی نیستند و خیلی بابت این موضوع گلایه‌هایشان را به ما می‌گویند. از طرفی هم مردم گله دارند که چرا باید کلی هزینه کنند تا وارد برخی سکوهای خارجی شوند بنابراین تصور می‌کنم دولت به مرور می‌تواند این چالش‌ها را رفع کند.

    نماینده سبزوار در پایان خاطرنشان کرد: در مجلس قبل باید به موضوع فروش فیلترشکن ورود پیدا می‌شد که در عمل صورت نگرفت. امید است در مجلس دوازدهم این بررسی انجام شود و البته یادمان باشد که سامان‌دهی فضای مجازی و رفع فیلترینگ تنها متوجه دولت نیست و مجلس و دستگاه‎های دیگر هم باید در این رابطه کمک کنند

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=106475

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *