×

نشاء عمومی برنج در گیلان آغاز شد

  • کد نوشته: 31083
  • ۱۳۹۷-۰۲-۰۵
  • 148 بازدید
  • ۰
  • نشاء عمومی برنج در مزارع شالیزاری استان گیلان بر اساس تقویم کشاورزی آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،لیلا بذرکار مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان روز چهارشنبه در گفت و گویی بیان داشت: بر اساس تقویم کشاورزی استان، بهترین زمان نشاء برنج از پنجم اردیبهشت ماه به بعد است. وی […]

    نشاء عمومی برنج در گیلان آغاز شد
  • نشاء عمومی برنج در مزارع شالیزاری استان گیلان بر اساس تقویم کشاورزی آغاز شد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،لیلا بذرکار مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان روز چهارشنبه در گفت و گویی بیان داشت: بر اساس تقویم کشاورزی استان، بهترین زمان نشاء برنج از پنجم اردیبهشت ماه به بعد است.

    وی افزود: سال گذشته از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان گیلان، ۱۰۲ هزار هکتار آن به روش میکانیزه نشاء شد که با توجه به افزایش ماشین های نشاگر ، انتظار می رود این میزان در سال جاری افزایش یابد .

    بذرکار با اعلام اینکه هنوز بیش از نیمی از زمین های شالیزاری گیلان به روش پر زحمت و پر هزینه سنتی با دست نشاء می شوند، گفت: یک دست در آمدن کشت ، کاهش هزینه کاشت ، کاهش میزان نیروی انسانی، سرعت بالا و زحمت کم از مزایای نشاء مکانیزه برنج نسبت به روش دستی و سنتی است .

    استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که هر سال از تبدیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشتی آنها ، حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید به دست می آید/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31083

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *