×

نفرات برتر مسابقات سوروبان معرفی شدند +تصاویر

  • کد نوشته: 49781
  • ۱۳۹۸-۰۶-۱۰
  • ۰
  • نفرات برتر پنجمین دوره مسابقات کشوری سوروبان در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی معرفی شدند. به گزارش گیل و دیلم ،این مراسم با اجرای سارا روستاپور (خاله سارا) مجری مشهور برنامه‌های کودک تلویزیون برگزار شد. در بخشی از برنامه علی بهجو، مدیر اسمارت آکادمی ایران گفت: در زمان حاضر ما بیشتر از هر چیز به […]

    نفرات برتر مسابقات سوروبان معرفی شدند +تصاویر
  • نفرات برتر پنجمین دوره مسابقات کشوری سوروبان در سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی معرفی شدند.

    به گزارش گیل و دیلم ،این مراسم با اجرای سارا روستاپور (خاله سارا) مجری مشهور برنامه‌های کودک تلویزیون برگزار شد. در بخشی از برنامه علی بهجو، مدیر اسمارت آکادمی ایران گفت: در زمان حاضر ما بیشتر از هر چیز به problem Solver نیازداریم که برای همه امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، اداری و آموزشی مشکلات را در کار گروه تخصصی آنها طرح کنیم و آنها برای هر مشکل نه یک راه‌حل بلکه بهترین راه‌حل‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ارائه دهند. آیا دانشگاه‌ها یا مدارس تاکنون به این مورد اندیشیده‌اند که در کشورهای دیگر راه‌حل مسائل مهم چگونه و توسط چه کسانی ارائه می‌شود و این آدم‌ها چگونه پرورش می‌یابند؟ آنها کسانی هستند که به‌موازات تحصیل در رشته‌های تخصصی، دوره‌های خلاقیت را هم می‌گذرانند و این دوره‌ها آموزشی نیستند، بلکه پرورشی‌اند.

    وی افزود: متاسفانه در مدارس و دانشگاه‌های کشور ما دروس پرورشی جایگاهی ندارند و به همین دلیل باید موسسه‌هایی همچون اسمارت آکادمی پا به میدان بگذارند و وظیفه پرورش افراد را برعهده بگیرند تا اعتمادبه‌نفس، قدرت تمرکز، حافظه و تصویرسازی ذهنی کودکان و نوجوانان افزایش یابد.

    وی تصریح کرد: استادان دانشگاه‌های بنام به این نتیجه رسیده‌اند که دوره‌های محاسبات ذهنی سوروبان غیر از این اهداف به هدف دیگری نیز می‌رسد و آن پروبلم سولوینگ است؛ یعنی پیدا کردن بهترین راه‌حل در کوتاه‌ترین زمان که هرجامعه‌ای به آن نیازمند است.

    در بخش دیگری از این برنامه سارا روستاپور (خاله سارا) با اشاره به وضعیت آموزش در مدارس کشور گفت وقتی سیستم آموزشی دچار کمبود است بهتر است از کمک‌های آموزشی استفاده شود. 

    وی تصریح کرد: با بررسی سیستم آموزشی ژاپن وایران تفاوت‌های بسیاری را می‌توان مشاهده کرد و همین تفاوت‌ها خروجی مطلوبی را در سیستم آموزش ژاپن شکل می‌دهد؛ درحالی‌که در نظام آموزشی ما دانش‌آموز بعد از تحصیل در وضعیت نامشخصی به سر می‌برد و تازه باید فکری به حال خودش بکند و درست به همین خاطر است که ضرورت استفاده از ابزارهای کمکی در نظام آموزش کشور به شدت احساس می‌شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=49781

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *