×

نقشه فرهنگی لاهیجان تدوین می شود

  • کد نوشته: 68263
  • ۱۴۰۰-۰۳-۰۳
  • 155 بازدید
  • ۰
  • امام جمعه لاهیجان در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی سال ۱۴۰۰ از تدوین نقشه فرهنگی شهرستان خبرداد. به گزارش گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان ؛اولین نشست شورای فرهنگ عمومی در سال جدید به ریاست امام جمعه لاهیجان با هدف برنامه ریزی مهندسی فرهنگی لاهیجان در فرمانداری […]

    نقشه فرهنگی لاهیجان تدوین می شود
  • امام جمعه لاهیجان در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی سال ۱۴۰۰ از تدوین نقشه فرهنگی شهرستان خبرداد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان ؛اولین نشست شورای فرهنگ عمومی در سال جدید به ریاست امام جمعه لاهیجان با هدف برنامه ریزی مهندسی فرهنگی لاهیجان در فرمانداری برگزار شد.

    حجت الاسلام والمسلمین جواد سلیمانی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی در ابتدای این نشست ضمن تبریک سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر و تقارن آن با پیروزی مردم فلسطین در غزه گفت: سوم خرداد امسال مقارن شد با پیروزی مردم غزه و باید زوال تدریجی رژیم صهیونیستی رابه فال نیک گرفت.

    وی درباره اهمیت شورای فرهنگ عمومی افزود: در طلیعه ۱۴۰۰ و در سومین ماه پربرکت این سال همانند سال قبل جلساتی با موضوعات متنوع که خروجی های خوبی هم به همراه خواهد داشت برگزار خواهیم کردوباید از حساسیت فرماندار محترم نسبت به توالی این نشست ها، روحانیون، بانوان و فرهیختگان عضو شورا که پیگیر امور بوده اند نیز قدردانی کرد.

    وی با اشاره به موضوع نشست همچنین گفت: عنوان جلسه تدوین نقشه فرهنگی شهر است.ما در شهرستان نیاز به مهندسی فرهنگی داریم که از قبل جزییات آن مورد بررسی و نظر کارشناسی قرار گرفته و قبل از اجرایی شدن اولویت بندی ها صورت پذیرد تا بتوان به موقع و درست رصد گردد.نظرات همه اعضا برای اجرای این نقشه دارای اهمیت است .سال ۱۴۰۰ باید نقطه شروع و پایان هر یک از موضوعات چالش برانگیز با در نظر گرفتن اولویت ها باشد.

    امام جمعه لاهیجان در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به در پیش بودن انتخابات افزود: قدر مسلم در نقشه فرهنگی یکی از مواردی که درخشش ویژه ای دارد این است که چه اتفاقی بیفتد اعتماد افزایی کنیم و مردم بدانند که چقدر سهیم در سرنوشت خود هستند.

    رییس شورای فرهنگ عمومی به شگل گیری جبهه انگیزه سوزی توسط دشمنان انقلاب اذعان داشت و تصریح کرد:به همین دلیل باید جبهه انگیزه سازان را در نقشه فرهنگی لاهیجان جای دهیم و همچنان که با برگزاری برنامه هایی مانند جشنواره جوان خلاق باعث انتقال پارک فناوری در آینده ای نزدیک به لاهیجان شده ایم می توانیم تاثیر فرهنگی دیگری نیز در زمینه های مختلف داشته باشیم.

    در ادامه این نشست یونس محمودی فرماندار شهرستان لاهیجان ضمن تبریک سالروز آزادی خرمشهر بیان داشت:در آستانه بزرگترین ایام خرداد هستیم. ۱۴و ۱۵ خرداد که بیان گر آرمان های والای حضرت امام و امت امام است که در واقع ۱۵ خرداد عامل اصلی انقلاب اسلامی است.

    وی در ادامه به مفهوم فرهنگ پرداخت و گفت: فرهنگ اس و اساس و پایه تحول وترقی هر نظامی از نظامات سیاسی و فرهنگی واجتماعی است . جامعه ای زنده است که مبتنی بر فرهنگ اصیل است .

    نائب رییس شورای فرهنگ عمومی در اهمیت نقشه فرهنگی شهر لاهیجان گفت: لاهیجان جامع الاطراف است و با برنامه های متنوع فرهنگی می توان آن را شناساند زیرا علاوه بر جنبه دینی در ابعاد دیگر نیز قابل شناسایی و معرفی است.باید همه نگاه ها و آرا را تجمیع کنیم و از خودنگری پرهیز کنیم و برای بهره گیری در نقشه فرهنگی از تلفیق سیاست ها و دیدگاه ها بهره برداری شود.

    وی به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره داشت و تصریح کرد: انتخابات امن و فراگیر و مشارکت حداکثری مدنظر رهبری است و باید بسترها و لوازم یک انتخابات خوب را فراهم کنیم تا اجماع در سطح شهرستان به وجود آید و همه به وظائف خود عمل کنند و شورای فرهنگ عمومی نیز در این حوزه باید فعالیت خود را به منصه ظهور برساند.

    نگار نادری نایب رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر شورا نیز در ابتدای نشست به تبیین مهندسی و نقشه فرهنگی لاهیجان پرداخت و اذعان داشت طبق فرموده رهبری فرهنگ از اقتصاد مهمتر است و چه بخواهیم چه نخواهیم مانند هوایی هست که تنفس می کنیم.عدم سرمایه گذاری در فرهنگ تاثیر سو دارد و در نقشه فرهنگی که برنامه ریزی می شود نیاز به پژوهش و آسیب شناسی دارد.

    وی در ادامه افزود: اصلاح فرهنگ و ارائه راهکارها به یک جلسه ختم نمی شود و به هم افزایی نیاز است . از افکار و آرای علما،اساتید ،نخبگان و ظرفیت های روستایی وشهری، اقتصادی، کشاورزی ، هنری و علمی … بر حسب اولویت بندی ها باید بهره برد.

    اولین جلسه شورای فرهنگی عمومی لاهیجان در سال ۱۴۰۰ با محوریت تدوین نقشه فرهنگی شهرستان و مسئله انتخابات با حضور اعضای شورا و جمعی از فعالین فرهنگی برگزار شد و اعضا هریک نقطه نظرات خود را در این خصوص مطرح کردند که به دلیل اهمیت موضوعات در جلسات آتی بحث و تبادل نظر ادامه خواهد یافت.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=68263

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *