×

نماینده رشت در مجلس تاکید کرد: لزوم برخورد با پدیده فرار مالیاتی/ عدالت برقرار شود

  • کد نوشته: 65758
  • ۱۳۹۹-۱۲-۰۳
  • 58 بازدید
  • ۰
  • نماینده رشت در مجلس، تاکید بر لزوم برخورد با پدیده فرار مالیاتی، گفت: عدالت مالیاتی باید برقرار باشد و به مودیان این احساس القا نشود که در حق آنها اجحاف شده و دیگرانی با درآمد بالاتر از آنها هستند که مالیاتی پرداخت نمی کنند یا میزان مطالبه مالیات از آنان ناچیز است. به گزارش گیل و […]

    نماینده رشت در مجلس تاکید کرد: لزوم برخورد با پدیده فرار مالیاتی/ عدالت برقرار شود
  • نماینده رشت در مجلس، تاکید بر لزوم برخورد با پدیده فرار مالیاتی، گفت: عدالت مالیاتی باید برقرار باشد و به مودیان این احساس القا نشود که در حق آنها اجحاف شده و دیگرانی با درآمد بالاتر از آنها هستند که مالیاتی پرداخت نمی کنند یا میزان مطالبه مالیات از آنان ناچیز است.

    به گزارش گیل و دیلم ،سید علی آقازاده در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان، با تقدیر از تلاش های مجموعه امور مالیاتی استان، تاکید کرد: همه ما به سهم خود و در هر جایگاهی که هستیم باید تلاش کنیم تا باری از دوش مردم برداریم.

    وی ضمن تاکید بر لزوم برخورد با پدیده فرار مالیاتی، گفت: عدالت مالیاتی باید برقرار باشد و به مودیان این احساس القا نشود که در حق آنها اجحاف شده و دیگرانی با درآمد بالاتر از آنها هستند که مالیاتی پرداخت نمی کنند یا میزان مطالبه مالیات از آنان ناچیز است.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فساد و مواردی همچون فرار مالیاتی کار مردم عادی نیست و عموم شهروندان به تکالیف خود در این خصوص عمل می کنند، اما این موارد از اشخاصی سر می زند که دارای قدرت بوده و به منابع قدرت متصل هستند.

    آقازاده، همچنین با اشاره به اهمیت رضایت مردم از خدمات دریافتی از دستگاه ها، تصریح کرد: باید به همکاری و تعامل امور را پیش ببریم و از مشکلات مردم بکاهیم و در این میان تذکرات ما مسئولین به یکدیگر نیز باید دوستانه و در جهت اصلاح امور باشد.

    وی با اشاره به اهمیت نظام مالیاتی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: هر کجا نیاز به حمایت و دفاع از حق باشد با تمام توان در کنار مجموعه مالیاتی استان خواهم بود.

    محسن محمدی پور، مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان نیز در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این اداره کل طی ۱۰ ماهه سال جاری، گفت: مقابله با فرار مالیاتی نیازمند یک عزم جدی و همکاری تمامی دستگاه ها از قوای مختلف است.

    وی همچنین با اشاره به ظرافت های کار وصول مالیات، عنوان کرد: از یک سو باید درآمدهای دولت تامین شود و از سوی دیگر نیز باید اقتضائات شرایط سخت اقتصادی مردم را در نظر گرفت که این مسئله خصوصا در سال آینده که مالیات عملکرد سال جاری مورد بررسی قرار می گیرد، حساس تر است، زیرا شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها را متاثر کرده است.

    محمدی پور ادامه داد: گیلان یک استان گردشگری محسوب می شود و بسیاری از کسب و کارها وابسته به حضور مسافرین است و این امور متاثر از کاهش مسافرت ها در دوره کرونا بوده است.

    مدیرکل امور مالیاتی گیلان تاکید کرد: مجموعه مالیاتی استان به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی تمام تلاش خود را برای مقابله با فرار مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی به کار خواهند گرفت.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=65758

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *