×

نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی: تأمین اعتبارات بازسازی مناطق سیل زده اولویت مسئولان است

  • کد نوشته: 32894
  • ۱۳۹۷-۰۳-۳۰
  • 166 بازدید
  • ۰
  • نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت ۲۰ میلیاردی به مناطق سیل زده این شهرستان، تأمین اعتبارات و منابع مالی برای بازسازی این منطقه را اولویت همه مسئولان برشمرد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،اسدالله عباسی به سیل روز جمعه در منطقه کاکرود لات از توابع منطقه اشکورات شهرستان رودسر و […]

    نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی: تأمین اعتبارات بازسازی مناطق سیل زده اولویت مسئولان است
  • نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارت ۲۰ میلیاردی به مناطق سیل زده این شهرستان، تأمین اعتبارات و منابع مالی برای بازسازی این منطقه را اولویت همه مسئولان برشمرد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،اسدالله عباسی به سیل روز جمعه در منطقه کاکرود لات از توابع منطقه اشکورات شهرستان رودسر و خسارات ناشی از آن اشاره و اظهار کرد:  بر اثر این حادثه چندین منزل مسکونی تخریب و چند دستگاه خودرو درحاشیه رودخانه سقوط کردند.

    وی با بیان اینکه متاسفانه براثر تخریب منازل مسکونی چهار نفر مفقود شده اند که براساس گزارشات دریافتی جسد یک نفر روز گذشته توسط مردم محلی پیدا شد، افزود: از این تعداد سه نفر از اهالی محل و یک نفر غیر بومی بوده است.

    نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی از احتمال افزایش تعداد جانباختگان با توجه به حضور مسافر در آن روز و به دلیل سقوط چند خودرو در رودخانه نیز اشاره کرد و گفت: طی روزهای گذشته تمامی مسئولان شهرستان و استان برای حل هرچه سریعتر مشکلات منطقه و امدادرسانی به حادثه دیدگان حضور داشتند.

    وی با بیان اینکه خوشبختانه با مدیریت صحیح هیچ مشکلی در زمینه آب، برق و تأمین آذوقه مردم مناطق سیل زده وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تمام نیروها اعم از امدادی، پزشکی، خدماتی، بسیج و سپاه و ارتش پای کار هستند.

    عباسی در ادامه به میزان بالای خسارات وارده به منطقه اشاره و تصریح کرد: تخریب منازل مسکونی، رانش زمین، قطع راه ارتباطی ۷۰ روستا بخشی از خسارات مادی است این جدای از خسارت معنوی و آلام و دردهایی است که مردم منطقه براثر از دست دادن عزیزان و حتی تمام زندگی خود متحمل شده اند.

    وی با اشاره به سختی امدادرسانی و خدمات دهی به منطقه سیل زده با توجه به مشکلات موجود، ادامه داد: تلاش ها برای کاهش آلام مردم منطقه و همچنین عادی شدن شرایط ادامه دارد.

    نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی همچنین به بازدید و حضور مسئولان ارشد استانی اعم از استاندار و مدیران کل برخی نهادها اشاره کرد و گفت: همه مدیران و مسئولان بر ارائه خدمات و بازگشت منطقه با وضعیت عادی تأکید دارند.

    وی با اشاره به میزان خسارت وارده به منطقه در اثر این حادثه، افزود: در برآوردهای اولیه میزان خسارت وارده بیش از ۲۰ میلیارد تومان است که با عادی شدن شرایط میزان خسارت واقعی مشخص می شود.

    عباسی در ادامه تأکید کرد: همه مسئولان و مدیران در تلاش هستند تا در کوتاه ترین زمان منابع مالی و اعتبارات لازم برای بازسازی مناطق را فراهم کنند.

    وی ادامه داد: امیدواریم از سوی ستاد مدیریت بحران و بنیاد مسکن به افرادی که در این حادثه  منازل مسکونی و باغ هایشان خسارت دیده کمک های لازم را انجام دهد/مهر

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=32894

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *