×

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس عنوان کرد: گیلان در ردیف ۶ استان آخر بیکار کشور/کاهش تعرفه واردات برنج نگران‌کننده است

  • کد نوشته: 14683
  • ۱۳۹۶-۰۱-۱۹
  • 156 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی به آمارهای ارائه شده مبنی بر ایجاد اشتغال در گیلان اشاره کرد و گفت: آمارهای ارائه شده مبنی بر کاهش بیکاری در استان قابل قبول نیست و گیلان در ردیف شش استان آخر بیکار کشور است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمدحسین قربانی امشب در […]

    نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس عنوان کرد: گیلان در ردیف ۶ استان آخر بیکار کشور/کاهش تعرفه واردات برنج نگران‌کننده است
  • نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی به آمارهای ارائه شده مبنی بر ایجاد اشتغال در گیلان اشاره کرد و گفت: آمارهای ارائه شده مبنی بر کاهش بیکاری در استان قابل قبول نیست و گیلان در ردیف شش استان آخر بیکار کشور است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمدحسین قربانی امشب در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه توسعه استان بر محور کشاورزی است اظهار کرد: سه سال متوالی مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند و امسال را اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند.

    وی به آمارهای ارائه شده مبنی بر ایجاد اشتغال در گیلان اشاره کرد و افزود: آمارهای ارائه شده مبنی بر کاهش بیکاری در استان قابل قبول نیست و گیلان در ردیف شش استان آخر بیکار کشور است.

    نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارزش افزوده از دو محصول برنج و چای با تلاش نمایندگان مردم در برنامه ششم توسعه کشور حذف شده است، تصریح کرد: امنیت غذایی از موضوع های مهم بوده و در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور دو وزارتخانه مجاب به کاهش سموم برای تولید محصولات کشاورزی شدند.

    قربانی به تعرفه ۴۰ درصدی برنج در سال‌های ۹۴ و ۹۵ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶ کاهش تعرفه برنج به ۲۶ درصد رسیده و این امر نگران‌کننده است ضمن اینکه آموزش کشاورزان و توزیع بذر مناسب با شرایط زیست‌محیطی گیلان باید از برنامه‌های مسؤولان جهاد کشاورزی باشد.

    وی با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا، بیان کرد: راهبرد مذکور درست است اما در منصه ظهور و عمل عقب هستیم و بهره‌وری آن باید مشخص شود ضمن اینکه اجرای پرورش ماهی در قفس در تالاب‌ها و رودخانه‌ها بهتر است.

    منبع:فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=14683

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *