×

نماینده مردم رشت در مجلس: ۹۰ درصد برنج تولیدی کشاورز دست واسطه‌ها می‌چرخد/ گیلان ظرفیت افزایش ۵۰ تنی برنج را دارد

  • کد نوشته: 17719
  • ۱۳۹۶-۰۴-۱۶
  • 61 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ۹۰ درصد برنج تولیدی کشاورزان در دست واسطه‌ها است، گفت: گیلان ظرفیت افزایش ۵۰ تنی تولید برنج را دارد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمدصادق حسنی در جلسه شورای اداری گیلان که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انصاری و نورانی و شهدای […]

    نماینده مردم رشت در مجلس: ۹۰ درصد برنج تولیدی کشاورز دست واسطه‌ها می‌چرخد/ گیلان ظرفیت افزایش ۵۰ تنی برنج را دارد
  • نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ۹۰ درصد برنج تولیدی کشاورزان در دست واسطه‌ها است، گفت: گیلان ظرفیت افزایش ۵۰ تنی تولید برنج را دارد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمدصادق حسنی در جلسه شورای اداری گیلان که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انصاری و نورانی و شهدای کارمند و ترور گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: در گیلان ۱۵ میلیارد مترمکعب باراندگی داریم که ۶ میلیارد آن وارد دریا می‌شود.

    وی بابیان اینکه از ۱۵ میلیارد مترمکعب آب ۵.۲ برای مصارف شالی‌کاری کاربرد دارد، افزود: از وزارت نیرو خواهش می‌کنیم تا برای مدیریت منابع آب گیلان فکری اساسی کند.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اذعان به این نکته که در استان با توجه به حجم بارنگی زیاد شالی‌کاری به‌ندرت صورت می‌گیرد، گفت: مدیریت ناصحیح در حوزه آب موجب می‌شود تا در استان جیره‌بندی آب داشته باشیم.

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر اینکه اگر مصرف آب مدیریت شود، جلوی اسراف گرفته می‌شود، افزود: بااینکه در استان فراوانی آب وجود دارد اما کشاورز منتظر است که چگونه می‌تواند شالی خود را سیراب کند.

    حسنی به فعالیت مافیای برنج در استان اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد برنج تولیدشده کشاورزان در دستشان است و به جرأت می‌توان گفت ۹۰ درصد برنج تولیدشده در دست واسطه‌ها می‌چرخد.

    وی بابیان اینکه گیلان ظرفیت افزایش تولید برنج به ۵۰ تن را دارد، گفت: اکنون ۷۰۰ هزار تن تولید برنج در استان داریم که اگر بذر خوب در اختیار برنج‌کار قرار بگیرد، علاوه بر خودکفایی، صادرات برنج را نیز از استان خواهیم داشت.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17719

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *