×

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل : پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی پروژه میدان گیل لاهیجان | سد دیلمان پس از ۴۵ سال کلنگ زنی می شود

  • کد نوشته: 72552
  • ۱۴۰۰-۰۸-۲۲
  • 69 بازدید
  • ۰
  • رسول فرخی در گفتگویی اظهار کرد: بعد از پیگیری و مذاکره با دکتر نوبخت معاون وقت رییس جمهور اعتبارات لازم برای پروژه میدان گیل لاهیجان اخذ شد و از سوی دیگر موانع پروژه نیز برطرف شد تا به پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی برسیم. به گزارش گیل و دیلم به نقل از دیارمیرزا، رسول فرخی در […]

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل : پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی پروژه میدان گیل لاهیجان | سد دیلمان پس از ۴۵ سال کلنگ زنی می شود
  • رسول فرخی در گفتگویی اظهار کرد: بعد از پیگیری و مذاکره با دکتر نوبخت معاون وقت رییس جمهور اعتبارات لازم برای پروژه میدان گیل لاهیجان اخذ شد و از سوی دیگر موانع پروژه نیز برطرف شد تا به پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی برسیم.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از دیارمیرزا، رسول فرخی در گفتگو با بیان اینکه در ابتدای دوران نمایندگی پروژه‌های لاهیجان و سیاهکل فاقد اعتبار بودند، افزود: بعد از پیگیری و مذاکره با دکتر نوبخت معاون وقت رییس جمهور اعتبارات لازم برای پروژه میدان گیل لاهیجان اخذ شد و از سوی دیگر موانع پروژه نیز برطرف شد تا به پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی برسیم.

    نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه پیمانکار پروژه با توجه به آزاد نبودن میدان کار در گذشته متضرر شده است، افزود: امروز تعدیل پاسخگوی پیمان نیست و باید ترمیم صورت بگیرد که این موضوع در وزارتخانه درحال پیگیری است.

    وی افزود: تاکنون ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اخذ شده است.

    فرخی در ادامه به پروژه مجتمع فرهنگی اشاره کرد و گفت: این پروژه ۲۱ سال است که در حال ساخت بوده و امسال نیز ۱۱ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته تا فاز اول به بهره برداری برسد.

    نماینده لاهیجان و سیاهکل محور بازکیاگوراب به سیاهکل را شاهراه حیاتی اتوبان سنگر به سیاهکل عنوان کرد و گفت: این پروژه براساس روند کاری ۱/۸ میلیارد تومان اعتبار دارد که این رقم با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانی تملک اراضی و ۳۰۰ میلیارد تومانی احداث آن قابلیت اجرایی نداشت که پس از پیگیری صورت گرفته به عنوان ماده ۵۶ شناخته شد و منتظر امضای مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک صادرات هستیم تا ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به آن تعلق بگیرد.

    فرخی افزود: از طریق سازمان برنامه و بودجه نیز به دنبال این هستیم تا برای تملک زمین اعتبار اخذ شود.

    وی از اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای محور پرتردد و مه گیر سیاهکل به دیلمان خبر داد و گفت: با مذاکرات صورت گرفته ۵۴ میلیارد تومان به حساب شرکت برق واریز شد تا مشکل روشنایی این مسیر بطرف شود و از سوی دیگر نیز با اجرای فیبر نوری به دنبال ارتقای امنیت این مسیر هستیم.

    فرخی با اشاره به پروژه سد دیلمان پس از ۴۵ سال گفت: مجوز ماده ۲۳ اخذ شده و ۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات نماینده اختصاص یافته و پیمانکار نیز انتخاب شده و براساس ماده ۲۳ احداث سد سه‌ساله بوده که با هدف تامین آب کشاورزی و آب شرب امسال تجهیز کارگاه شده و تا قبل از پایان سال کلنگ زنی می‌شود.

    نماینده لاهیجان و سیاهکل در ادامه با اشاره به بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: در کمیسیون اجتماعی به طور جدی این طرح در حال پیگیری است و باتوجه به پایان مهلت ۴۵ روزه مجلس به دولت در حال پیگیری هستیم تا این طرح اجرایی شود و تبعیض و بی‌عدالتی میان نیروهای انسانی برطرف شود.

    فرخی در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به کشت زعفران در عاشورآباد دیلمان اظهار کرد: در سال ۶۹ نامه‌ای به وزیر وقت نوشتم که آب و هوای دیلمان شبیه مشهد است و میتوان در آن زعفران کشت شود و سال ۹۰ خودم ۵ هزار متر زمین آماده کردم و از قائنات زعفران آوردیم و کشت کردیم که پس از برداشت و آزمایش مشخص شد، کیفیت زعفران دیلمان از قائنات بالاتر هم هست.

    نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تاکید بر لزوم حفظ امنیت غذایی گفت: دیلمان یک منطقه گردشگری و کشاورزی است. در سال ۹۹ مجوز احداث شهرک صنعتی تخصصی با گرایش کشاورزی در دیلمان اخذ شد اما متاسفانه مسئولان استان پیگیری لازم را تاکنون نکرده‌اند و از همینجا از مدیران استان و فرماندار شهرستان میخواهم که این شهرک را احداث کنند.

    وی افزود: دیلمان دارای محصولاتی چون گل گاوزبان، فندق، گردو، صد گونه گیاه دارویی خودرو و زعفران است و با احداث شهرک تخصصی کشاورزی مشکل فرآوری محصولات نیز برطرف می‌شود.

    فرخی با تاکید بر لزوم حضور میدانی مسئولان در میان مردم اظهار کرد: میز کار مسئولان استان و شهرستان باید در میان مردم باشد و تا زمانی که ما میدانی کار نکنیم و بین مردم نباشیم با این وضعیت اقتصادی قادر به حل مشکلات آن‌ها نخواهیم بود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=72552

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *