×

نماینده ولی فقیه در گیلان: مردم مدیرانی می‌خواهند که ذلیل مسئولان بالادستی نباشند

  • کد نوشته: 37707
  • ۱۳۹۷-۰۷-۲۷
  • 65 بازدید
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه مردم مدیرانی می‌خواهند که تن به ذلت ندهند، بیان کرد: مردم مدیرانی می‌خواهند که خود را ذلیل مسئولان بالادستی نکنند و آزاده باشند. به گزارش گیل و دیلم، آیت‌الله رسول فلاحتی در اجتماع بزرگ طلاب و روحانیون گیلانی مستقر در قم با اشاره به اینکه وجود عالمان […]

    نماینده ولی فقیه در گیلان: مردم مدیرانی می‌خواهند که ذلیل مسئولان بالادستی نباشند
  • نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه مردم مدیرانی می‌خواهند که تن به ذلت ندهند، بیان کرد: مردم مدیرانی می‌خواهند که خود را ذلیل مسئولان بالادستی نکنند و آزاده باشند.

    به گزارش گیل و دیلم، آیت‌الله رسول فلاحتی در اجتماع بزرگ طلاب و روحانیون گیلانی مستقر در قم با اشاره به اینکه وجود عالمان فرهیخته حیات طیبه را برای استان به ارمغان آورده است اظهار کرد: در طول تاریخ گیلان دروازه ورود و خروج اندیشه‌های مختلف جهانی به کشور بوده است .

    وی به مصونیت گیلان از ورود جریان‌های انحرافی با تلاش عالمان فرهیخته اشاره کرد و افزود: گیلان با وجود هجمه‌های بسیار از آسیب‌پذیری کمتری برخوردار بوده و مردم این منطقه به دلیل دلدادگی به اسلام و اهل بیت(ع) در مقابل فرهنگ‌های دیگر مقاومت کردند .

    امام جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی محصول تلاش عالمان دینی است، تصریح کرد: گیلانی‌ها در سایه تلاش عارفانه، زاهدانه و عالمانه روحانیون در مسیر قرار گرفتند و در مقابل هجمه دشمنان بیمه شدند .

    فلاحتی، بسیاری از شخصیت‌های نام‌آور حوزه‌های علمیه را گیلانی دانست و بیان کرد: روحانیون با حضور فیزیکی، علمی و تدریس و پرورش عالمان دینی توانستند مردم را از هجمه‌های انحرافی دشمنان دین خدا مصون نگه‌دارند .

    وی، مردم گیلان را دلداده به اهل بیت(ع) توصیف کرد و گفت: گیلانی‌ها مطالبات عالمان دینی را عملیاتی کردند و امروز توانستیم مسیری را که دشمنان می‌خواستند نابسمان کنند، ساماندهی کنیم .

    نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر خدمت‌رسانی به مردم، متذکر شد: اگر نمی‌توانیم کاری برای مردم انجام دهیم حداقل در کنارشان باشیم و با شنیدن حرف‌های آنها در کاهش بخشی از آلام جامعه موثر واقع شویم .

    فلاحتی، عیادت از روحانیون معمر را یکی از برنامه‌های خود در گیلان ذکر کرد و یادآور شد: عالمان معمر بسیار عفیف هستند و با توجه به اینکه از امکانات اولیه محرومند اما هیچ انتظاری از مسؤولان ندارند .

    *بستر برای حمایت از ارزش‌های متعالی دین خدا بین مردم وجود دارد 

    وی با اشاره به اینکه تلاش روحانیون سبب حفظ دین مردم در مقابل بیگانگان شده است، خاطرنشان کرد: هنوز بستر برای تعلم، فراگیری و حمایت از ارزش‌های متعالی دین خدا و اهل بیت(ع) بین مردم وجود دارد .

    امام جمعه رشت، روحانیت را عزیزتر از دوره‌های گذشته دانست و اظهار کرد: امروز روحانیون در سایه تلاش عالمان دینی، امام(ره) و خون شهدا عزت پیدا کردند .

    فلاحتی با بیان اینکه دشمن به این نتیجه رسیده برای ضربه زدن به انقلاب باید در قشر روحانیون سرمایه‌گذاری کند، تصریح کرد: مردم به‌دنبال عالمان فرهیخته و دل‌سوخته هستند و براین اساس اصرار عالمان فاضل به بنده، توجه به حوزه‌های علمیه است .

    وی، خواستار توجه ویژه به حوزه‌های علمیه در تراز انقلاب اسلامی شد و افزود: وجود اندیشه‌ها و گرایش‌های سیاسی، فکری و اجتماعی عیب نیست بلکه به دنبال مدیران دست‌پاک و دلداده خدمت به مردم هستیم .

    *مردم مدیرانی می‌خواهند که خود را ذلیل مسئولان بالادستی نکنند 

    امام جمعه رشت با تاکید براینکه مردم مدیرانی می‌خواهند که تن به ذلت ندهند، بیان کرد: مردم مدیرانی می‌خواهند که خود را ذلیل مسئولان بالادستی نکنند و آزاده باشند .

    فلاحتی به مشاهده رفتار و گفتار عالمان دینی توسط مردم اشاره کرد و گفت: اگر طلبه و مسئولی می‌خواهد عزت‌مدارانه زندگی کند خداوند بستر را برای او فراهم می‌کند .

    وی بر حضور عالمان دینی در کنار مردم تأکید کرد و یادآور شد: امروز عده‌ای برای اینکه به مسوولیتی برسند به هر وسیله‌ای حتی نامشروع متوسل می‌شوند و این بیچارگی است .

    نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه عهد ما خدمت به دین خدا تا پای جان است، اظهار کرد: امروز جامعه نیازمند عالمان فاضل و فرهیخته با ویژگی دست پاک، چشم پاک، دارای فهم مدیریت سیاسی و اجتماعی و با دانش است .

    فلاحتی بر ایجاد سامانه‌ای با ویژگی‌های مذکور تأکید کرد و افزود: با برنامه‌ریزی و فعالیت تشکیلاتی بسیاری از مشکلات در گیلان کاهش پیدا می‌کند .

    وی با بیان اینکه مدیران فاضل گیلانی بسیاری در نقاط مختلف کشور داریم، تصریح کرد: افراد مذکور پراکنده هستند و باید از این نیروها استفاده کنیم .

    امام جمعه رشت، بزرگ‌ترین برنامه در گیلان را فعالیت فرهنگی عنوان کرد و گفت: در بخش‌های مختلف فرهنگی نابسمانی‌هایی داریم و اگر این نابسمانی‌ها گسترش پیدا کند آسیب‌هایی در نسل جدید و معاصر ایجاد می‌شود .

    فلاحتی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن برای انحطاط بخش فرهنگی جامعه از دهه نخست انقلاب، افزود: فعالیت فرهنگی نیازمند سعه‌صدر، حوصله، صبر و برنامه‌ریزی طولانی مدت است و باید برای آن سرمایه‌گذاری و مهندسی داشته باشیم .

    وی به عرضه برنامه فرهنگی گیلان به مراجع تقلید اشاره کرد و افزود: تمام مراجع تقلید این برنامه فرهنگی را تأیید کردند .

    نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه برنامه‌های بسیاری در بخش تبلیغات داریم، متذکر شد: امر مذکور نیازمند کادرسازی نیروها است بنابراین جوانان با استعدادی که وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند باید پرورش یابند و از آنها استفاده کرد . 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=37707

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *