×

نماینده ولی فقیه در گیلان: گیلان روند پیری را طی می‌کند

  • کد نوشته: 37840
  • ۱۳۹۷-۰۸-۰۲
  • 146 بازدید
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در گیلان به افزایش سالمندی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: رتبه نرخ موالید استان نسبت به دیگر مناطق کشور صفر است و جامعه گیلان روند پیری را طی می‌کند. به گزارش گیل و دیلم، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیران بیمه سلامت استان با گرامی‌داشت هفته بیمه سلامت اظهار […]

    نماینده ولی فقیه در گیلان: گیلان روند پیری را طی می‌کند
  • نماینده ولی فقیه در گیلان به افزایش سالمندی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: رتبه نرخ موالید استان نسبت به دیگر مناطق کشور صفر است و جامعه گیلان روند پیری را طی می‌کند.

    به گزارش گیل و دیلم، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیران بیمه سلامت استان با گرامی‌داشت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: سلامت جسم موجب سلامت روح انسان می‌شود .

    وی، بسیاری از دغدغه‌های مردم را به دلیل ناسالم بودن جسم عنوان کرد و افزود: افرادی که جسم سالمی ندارند از روح ناآرامی برخوردارند و این امر در علم روانشناسی فردی به اثبات رسیده است .

    امام جمعه رشت با بیان اینکه روان درمانی و معنویت درمانی در سایه سلامت جسم تحقق پیدا می‌کند، تصریح کرد: سلامت جسمی آحاد مردم یکی از عوامل پیشرفت جامعه محسوب می‌شود .

    فلاحتی، اجرای طرح بیمه سلامت را دارای فراز و نشیب‌هایی خواند و بیان کرد: طرح بیمه سلامت به دلیل افزایش سن افراد به‌ویژه روستائیان، اختصاص اعتبارات و بعضی از سوء مدیریت‌ها با مشکلاتی مواجه است .

    وی با اشاره به تاثیرگذاری ارائه خدمات سلامت توسط خانه‌های بهداشت، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام شده در عرصه سلامت جامعه اما هنوز تا رسیدن به قله فاصله بسیاری داریم .

    نماینده ولی فقیه در گیلان بر هزینه‌کرد در راستای آموزش سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه تأکید کرد و گفت: توجه مردم به سلامت محصول تلاش فعالان در این عرصه است .

    فلاحتی، سرمایه‌گذاری در آموزش سلامت را سبب کاهش هزینه‌های درمانی مردم دانست و یادآور شد: وجود جامعه سالم موجب کاهش هزینه‌های پزشکی می‌شود .

    وی با بیان اینکه آموزش سلامت در کشورهای پیشرفته از مهدهای کودک انجام می‌شود، اظهار کرد: در فرهنگ عمومی جامعه هنوز نارسایی‌هایی در توجه به بخش‌های مختلف بهداشت وجود دارد .

    امام جمعه رشت، توجه به بهداشت در تمام بخش‌ها را مهم عنوان کرد و افزود: ارتقای سلامت جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است بنابراین اگر به بخش آموزش و فراگیر کردن آن توجه کنیم بسیاری از مسائل بهداشتی برطرف می‌شود .

    فلاحتی، خواستار اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام شده در زمینه بهداشت و سلامت جامعه شد و بیان کرد: مردم باید از فعالیت‌های انجام شده در عرصه سلامت جامعه اطلاع داشته باشند .

    وی دلدادگی به‌کار، دل‌سوزی نسبت به سلامت جامعه و دست پاک را از ویژگی‌های مدیران موفق در توجه به مردم دانست و تصریح کرد: مدیران موفق با استفاده از راهکارهای عقلانی باید از امکانات اندک بتوانند فعالیت گسترده‌ای انجام دهند و این امر مستلزم تلاش بسیار است .

    نماینده ولی فقیه در گیلان به نبود تجهیزات پزشکی کامل و متخصصان درمانی در بخش‌هایی از استان اشاره کرد و گفت: شهرستان‌هایی مانند آستارا فاصله بسیار با مرکز استان دارند و اعزام بیماران به رشت مشکلاتی را ایجاد می‌کند. 

    فلاحتی با تأکید بر رسیدگی به وضعیت پزشکان، متذکر شد: در بعضی از روستاها خانه بهداشت احداث شده اما پزشک ندارد .

    وی به افزایش سالمندی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: رتبه نرخ موالید استان نسبت به دیگر مناطق کشور صفر است و جامعه گیلان روند پیری را طی می‌کند .

     
    منبع: ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=37840

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *