×

نواختن بوق امید در اسالم لبخند رضایت را به مردم برگرداند

  • کد نوشته: 9688
  • ۱۳۹۵-۱۱-۰۲
  • 113 بازدید
  • ۰
  • به دنبال بحران های اقتصادی طی دو سال اخیر شنیدن صدای «بوق» صنایع چوب اسالم برای مردم منطقه تبدیل به آرزو شده بود که امروز بار دیگر بوق این شرکت که نماد دل انگیزی از زندگی و پویایی در منطقه است به صدا در آمد و روح امید را در کالبد پرسنل زحمتکش و مردم شریف […]

    نواختن بوق امید در اسالم لبخند رضایت را به مردم برگرداند
  • به دنبال بحران های اقتصادی طی دو سال اخیر شنیدن صدای «بوق» صنایع چوب اسالم برای مردم منطقه تبدیل به آرزو شده بود که امروز بار دیگر بوق این شرکت که نماد دل انگیزی از زندگی و پویایی در منطقه است به صدا در آمد و روح امید را در کالبد پرسنل زحمتکش و مردم شریف این دیار تزریق کرد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، شرکت صنایع چوب اسالم در سال ۱۳۳۴ با هدف بهره برداری از جنگل های منطقه غرب گیلان در تالش با ایجاد کارخانه چوب بری و در یک شیفت کاری به نام شرکت بهره برداری و صنایع چوب گیلان به ثبت رسیده و فعالیت تولیدی خود را آغاز نمود و اکثریت کارکنان این شرکت را مردم منطقه خصوصا مردم بخش اسالم، پره سر، رضوانشهر و تالش تشکیل می دادند.

    در آن زمان ساعات آغاز به کار شرکت، اذان و پایان شیفت کاری با صدای آژیر (موسوم به بوق کارخانه چوب بری اسالم) اعلام می شد و اکثر مردم منطقه و حتی دانش آموزان و کسبه ساعت کاری خود را با شنیدن صدای این بوق تنظیم می نمودند. در حقیقت تا سالیان سال این بوق نقش خروس مصنوعی را در زندگی مردم منطقه بازی می کرد.

    می توان گفت، طی سال های متمادی شنیدن صدای بوق کارخانه چوب بری اسالم برای مردم منطقه، تبدیل به عادتی همیشگی شده بود که دلیل پویایی شرکت و پایداری آن بوده و به نوعی گواه امنیت اقتصادی و شغلی در منطقه محسوب میگشت.

    حتی زمانی که خبر درگذشت جلال آل احمد، نویسنده و شاعر فقید و پر آوازه ایران، مردم شهر اسالم را داغدار نمود، به هنگام تشییع پیکر جلال آل احمد بوق شرکت صنایع چوب اسالم جهت وداع با این بزرگمرد فرزانه برای چند دقیقه به صدا در آمد تا ضمن خداحافظی با وی مرثیه از دست دادن نویسنده پرآوازه این سرزمین را بسراید.

    به دنبال بحران های اقتصادی و عدم فعالیت تولیدی مناسب طی دو سال ۹۴ و ۹۵، دیگر شنیدن صدای بوق این شرکت گوش مردم منطقه و مسئولین را نوازش نمی نمود و در حقیقت صدای زندگی و پویایی، شراره های امید را در دل مردم منطقه نمی افروخت و آوای خوش زندگی در اسالم خاموش شده بود!

    اما به لطف پروردگار و مدد مسئولین، فعالیت مجدد صنایع چوب اسالم از سر گرفته شد. به همین دلیل امروز، ۲ بهمن ماه رسما در آستانه بازگشایی مجدد خطوط تولیدی شرکت، جهت اعلام فعالیت مجدد صنایع چوب اسالم بار دیگر بوق این شرکت که نماد دل انگیزی از زندگی و پویایی در منطقه است به صدا در آمد تا بتواند روح امید را در کالبد پرسنل زحمتکش و مردم شریف این دیار تزریق کند و موجب خرسندی، رضایت و امیدواری مردم به اشتغال جوانان این مرز و بوم شد.

    شنیدن صدای روح بخش و طنین گوش نواز آن در حقیقت آرزوی مردم منطقه به خصوص کارگزان زحمتکش صنایع چوب اسالم بود، امیدواریم صنایع چوب اسالم پرتوان تر و موفق تر از گذشته در صحنه اقتصاد، صنعت و تولید کشور بدرخشد.

    در پایان مراسم امروز، مسئولین با اهدای دسته های گل به آتش نشانان حاضر در محل صنایع چوب اسالم یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو تهران گرامی داشتند./ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9688

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *