×

نوغانداری درآمد برنجکاران را افزایش می‌دهد

  • کد نوشته: 41475
  • ۱۳۹۷-۱۱-۰۴
  • 94 بازدید
  • ۰
  • مدیر جهادکشاورزی شهرستان لنگرود گفت: به منظور افزایش درآمد، کشاورزان لنگرود علاوه بر تولید برنج به نوغانداری نیز می‌پردازند. به گزارش گیل و دیلم ،محمدباقر قاسم‌پور در گفت‌و‌گویی گفت: شخم زمستانه موجب صرفه‌جویی در مصرف آب تولید برنج می‌شود و تاکنون شخم‌زمستانه در ۱۱درصد از شالیزارهای لنگرود انجام شده است. وی افزود: کاهش هزینه تولید […]

    نوغانداری درآمد برنجکاران را افزایش می‌دهد
  • مدیر جهادکشاورزی شهرستان لنگرود گفت: به منظور افزایش درآمد، کشاورزان لنگرود علاوه بر تولید برنج به نوغانداری نیز می‌پردازند.

    به گزارش گیل و دیلم ،محمدباقر قاسم‌پور در گفت‌و‌گویی گفت: شخم زمستانه موجب صرفه‌جویی در مصرف آب تولید برنج می‌شود و تاکنون شخم‌زمستانه در ۱۱درصد از شالیزارهای لنگرود انجام شده است.

    وی افزود: کاهش هزینه تولید برنج یکی از راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان است و ما با توصیه به کشاورزان از آنها خواسته‌ایم، برای انجام شخم زمستانه هرچه زودتر اقدام کنند.

    قاسم پور ادامه داد: به طور معمول از ۹هزار و صد هکتار اراضی شالیزاری ۲۰هزار تن برنج سفید در لنگرود تولید می‌شود و امسال برنامه درایم با توزیع بذور اصلاح شده تولید برنج سفید این شهرستان را افزایش دهیم.

    وی گفت: امسال علاوه بر راتون دیگر محصولات صیفی نظیر ترب و باقلا در شالیزارهای لنگرود کشت شد تا درآمد برنجکاران این شهرستان افزایش یابد.

    مدیر جهادکشاروزی لنگرود خاطرنشان‌ کرد: برای افزایش درآمد، کشاورزان لنگرود علاوه بر تولید برنج به نوغانداری،کشت محصولات دوم،صنایع دستی و پخت نان و شیرنی برنجی و… می‌پردازند.

    وی با بیان اینکه نوغانداری می تواند یکی از مشاغل جانبی موثر در کنار تولید برنج برای شالیکاران باشد، خاطرنشان کرد: امسال خرید و توزیع ۳هزار جعبه تخم نوغان بین کشاورزان انجام شد، این در حالیست که لنگرود ظرفیت بیش از توزیع ۲۵هزار جعبه تخم نوغان را دارد.

    مدیر جهادکشاروزی لنگرود تصریح کرد: با تشویق جوانان و روستاییان این شهرستان از آنها خواسته‌ایم برای توسعه نوغانداری و افزایش درآمد خانوارهای خود به این شغل بیش از گذشته توجه نشان دهند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=41475

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *