×

فیاضی ، نماینده نور ؛
نیاز به فضای بازتری برای توسعه مشارکت داریم

  • کد نوشته: 102695
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۲
  • 25 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای توسعه مشارکت، نیاز به فضای بازتری داریم، گفت: اگر چهره های سیاسی کارآمد و کسانی که کارنامه موفق داشتند، وارد عرصه انتخابات شوند، مشارکت افزایش می یابد و انشاالله حاکمیت به این موضوع فکر خواهد کرد که فضا را برای رقابت جریان های سیاسی مختلف فراهم کند....
    نیاز به فضای بازتری برای توسعه مشارکت داریم
  • به گزارش گیل و دیلم ، عبدالوحید فیاضی در گفت و گویی در خصوص ضرورت ایجاد فضای باز سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران مدلی برای به حاکمیت رسیدن کارگزاران مجلس و دولت وجود دارد که بر اساس قانون اساسی است و اگر کاری خلاف قانون اساسی صورت بگیرد ممکن است انتقاداتی به وارد باشد اما اگر انتخابات در چارچوب قانون اساسی و بر مبنای مشارکت عمومی صورت گیرد، محل ایراد نیست.

    ورود چهره های سیاسی کارآمد به عرصه انتخابات میزان مشارکت را افزایش می‌دهد

    وی با تاکید بر اینکه برای توسعه مشارکت، نیاز به فضای بازتری داریم، گفت: اگر چنانچه چهره های سیاسی کارآمد و کسانی که کارنامه موفقی دارند، وارد عرصه انتخابات شوند، مشارکت افزایش می یابد و انشاالله حاکمیت به این موضوع فکر خواهد کرد که فضا را برای رقابت جریان های سیاسی مختلف فراهم کند؛ همانطور که رهبر انقلاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی چهار مولفه از جمله «رقابت» و «مشارکت» را مطرح کردند.

    تشکیل دولت جدید از بدنه دولت فعلی را مدل موفق نمی دانم

    آقای فیاضی با اشاره به تاکید عده‌ای مبنی بر روی کار آمدن دولتی از بدنه دولت سیزدهم، اظهار داشت: به نظر من جریان های سیاسی، قابلیت ارائه چهره های مختلف و کارآمد را دارند؛ البته ممکن است این چهره ها در دولت فعلی هم حضور داشته باشد اما اینکه فکر کنیم دولت بعدی حتما باید از درون این دولت و ادامه راه این دولت باشد را خیلی نمی پسندم و فکر نمی کنم خیلی مدل موفقی باشد.

    دولتی که بر سرکار می آید باید به نیازهای مردم توجه بیشتری داشته باشد

    وی با اشاره به مشکلات و مطالبات مردم، اظهار داشت: ممکن است در این دولت هم افراد توانمندی باشند و بتوانند رئیس جمهور شوند اما می توانند مسیر متفاوت تری را برگزینند. من و شما بهتر می دانیم مردم در چه شرایطی هستند و چه مطالباتی دارند لذا دولتی که بر سرکار می آید باید به نیازهای مردم توجه بیشتری داشته باشد. آقای رئیسی توانش را گذاشته بود تا بتواند مطالبات مردم را پاسخ دهد و زحمت زیادی کشید. اما مساله مهمی که نباید فراموش کرد این است که در ساختار حاکمیت، دولت و مجلس با هم می‌توانند نقش آفرینی کنند و وقتی در قانون به مجلس اختیار داده شده که در انتخاب وزرا، قدرت خودمان را اعمال کنیم پس اگر اینچنین نکردیم مقصر ما هستیم.

    مجلس هم باید در انتخاب وزرا، سلیقه های جناجی و فراکسیونی را کنار بگذارد

    آقای فیاضی عملکرد مجلس را هم در بروز وضعیت فعلی کشور موثر دانست و خاطرنشان کرد: اگر نقصی در بدنه دولت آقای رئیسی وجود داشت بخشی را به خاطر عملکرد مجلس می دانم که به وزرایی رأی داد که افراد موفقی نبودند. در حالی که اصل، منافع مردم و مصالح ملی ما است؛ بنابراین مجلس هم باید در انتخاب وزرا، سلیقه های جناجی و فراکسیونی را کنار بگذارد و بدون ملاحظات سیاسی رای دهد و استیضاح کند.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=102695

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *