×

نیکفر اظهارکرد: توسعه زیرساخت های گردشگری لازمه بهبود وضعیت شهرهای جهانی صنایع دستی

  • کد نوشته: 18710
  • ۱۳۹۶-۰۵-۰۶
  • 193 بازدید
  • ۰
  • سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی ‌و گردشگری مجلس اعتقاد دارد ثبت جهانی شهرهای صنایع دستی فرصت خوبی برای احیاء صنعت صنایع دستی و افزایش تولید داخلی در این عرصه است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ذبیح‌الله نیکفر با اشاره به اینکه ثبت جهانی شهرهای صنایع دستی فرصت خوبی برای احیاء صنعت صنایع دستی و […]

    نیکفر اظهارکرد: توسعه زیرساخت های گردشگری لازمه بهبود وضعیت شهرهای جهانی صنایع دستی
  • سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی ‌و گردشگری مجلس اعتقاد دارد ثبت جهانی شهرهای صنایع دستی فرصت خوبی برای احیاء صنعت صنایع دستی و افزایش تولید داخلی در این عرصه است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ذبیح‌الله نیکفر با اشاره به اینکه ثبت جهانی شهرهای صنایع دستی فرصت خوبی برای احیاء صنعت صنایع دستی و افزایش تولید داخلی در این عرصه و شکوفایی اقتصادی است، گفت: باید اذعان کرد که رشد ۳۰ درصدی صادرات صنایع دستی طی چهار سال گذشته نیز بیانگر ظرفیت موجود در این صنعت است.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نیز در جریان تصویب برنامه ۵ ساله کشور به توسعه صنایع دستی توجه ویژه‌ای داشته اند، اظهار کرد: بر این اساس در بند ۲ ماده ۱۱۳ برنامه ششم توسعه آمده که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظف است به ‌منظور حفظ و صیانت از میراث فرهنگی اقدامات لازم را با همکاری و هماهنگی سایر دستگاههای اجرائی ذی‌ربط به‌منظور ایجاد شهرهای جهانی صنایع دستی و احیای هنرهای سنتی در حال زوال در حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی و ثبت در فهرست میراث جهانی را طبق بودجه سنواتی به عمل آورد.

    وی ضمن یادآوری اینکه سال ۹۶ بر محور اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال نامگذاری شده و عرصه صنایع دستی با توجه به ظرفیت‌هایی موجود در هر استان می‌تواند یکی از ابزارهای تحقق این مهم تلقی شود، اظهار کرد: البته نباید از یاد برد که وقتی منطقه‌ای به عنوان شهرجهانی ثبت می‌شود با خیل عظیم گردشگران مواجه شده و این امر به معنای نیاز به افزایش زیرساخت‌ در حوزه‌های مختلف گردشگری دارد.

    سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرهایی مانند لالجین در استان همدان در بخش صنایع دستی به ثبت جهانی رسیده‌اند لذا باید بستر ساخت اماکن اقامتی استاندارد و مجموعه‌های ارائه خدمات رفاهی برای گردشگران در این مناطق ایجاد شود.

    به گزارش گیل و دیلم، معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌ فرهنگی اعلام کرد تاکنون چهار شهر ایران در شورای جهانی صنایع‌دستی ثبت شده‌اند./خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18710

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *