×

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد؛
هرگونه تغییر کاربری تاسیسات گردشگری اکیدا ممنوع است

  • کد نوشته: 103206
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۵
  • 17 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: یگان های حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سراسر استان گیلان موظف هستند طی پایش و بازدید میدانی در خصوص اماکنی که زمین هایی را از گردشگری به مسکونی تبدیل کردند، گزارش ارائه دهند تا اداره کل میراث فرهنگی فرآیند قانونی را انجام دهد.....
    هرگونه تغییر کاربری تاسیسات گردشگری اکیدا ممنوع است
  • به گزارش گیل و دیلم ، ولی جهانی در گفت وگویی در خصوص تغییر کاربری تاسیسات گردشگری اظهار کرد: در سنوات گذشته مشاهده شده برخی افراد اقدام به تغییر کاربری زمین های گردشگری به اماکن عمومی و یا مسکونی می کنند که این امر توسط اداره کل فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال پیگیری است و در صورت مشاهده اقدامات قانونی برای آن انجام خواهد شد.

    مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: انتظار داریم مردم عزیز، دستگاه های اجرایی، مراکز پژوهشی و دانشگاه ها هرگونه تغییر کاربری در خصوص مربوط به اماکن و زمین های گردشگری که اکیدا ممنوع اعلام شده، گزارش کنند زیرا بدون نظر کارشناسان اداره کل فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون های مربوطه هر گونه تغییر کاربری ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

    جهانی بیان کرد: یگان های حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سراسر استان گیلان موظف هستند طی پایش و بازدید میدانی در خصوص اماکنی که زمین هایی را از گردشگری به مسکونی تبدیل کردند، گزارش ارائه دهند تا اداره کل میراث فرهنگی فرآیند قانونی را انجام دهد.

    وی ضمن قدردانی از همکاری سازمان بازرسی گیلان و همچنین رئیس کل دادگستری استان در بحث برخورد قاطع با هرگونه تغییر کاربری اراضی گردشگری، تصریح کرد: فرآیند خیلی خوبی برای برخورد با تغییر کاربری از گردشگری به مسکونی و یا بالعکس در حال تدوین است، پیشنهادات و راهنمایی های در این زمینه به این اداره کل ارائه شده که جا دارد از استاندار محترم تشکر کنم که دغدغه گردشگری در استان گیلان دارد.

    مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: لازم است این نکات را یادآوری کنم اماکنی با کاربری گردشگری بوده که توسط بعضی از دستگاه ها اقدام به ویلا سازی شده بنابراین هشدار می دهیم حتما باید کاربری براساس ضوابط میراث فرهنگی به حالت اولیه برگردد.

    جهانی تاکید کرد: برخی از افرادی که اقدام به مجوز یا موافقت اصولی از اداره کل فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می کنند و پیشنهاد می کنم در حین اجرای آن برنامه یا مجموعه، براساس ضوابط میراث فرهنگی حتما نکاتی را مورد نظر داشته باشند که براساس نقشه های تایید شده اقدام کنند زیرا مواردی داریم که موافقت اصولی از این اداره کل اخذ کردند ولی متاسفانه برخلاف ضوابط میراث فرهنگی ساخته بودند که در پایان کار به مشکلات عدیده ای برخورد خواهند کرد.

    وی گفت: افرادی که اقدام به اخذ زمین ملی کردند هم باید در مهلت مقرر نسبت به احداث تاسیسات گردشگری و یا هر اماکنی که روی آن می خواهند بسازند براساس ضوابط میراث فرهنگی اقدام کنند و هیچگونه موارد یا گزینه هایی که زمان بر باشد مورد تایید اداره کل میراث فرهنگی استان نیست و در صورتی که در موعد مقرر نسبت به تاسیسات گردشگری در پروژه مذکور اقدام نکنند اداره کل به ناچار و بر اساس قانون نسبت به خلع ید آن سرمایه‌گذاری اقدام می کند و تمامی هزینه های آن را از طریق دولت واریز خواهد کرد

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=103206

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *