×

هزینه تولید برنج در لاهیجان کاهش یافت

  • کد نوشته: 18206
  • ۱۳۹۶-۰۴-۲۶
  • 72 بازدید
  • ۰
  • مدیر جهادکشاورزی لاهیجان گفت: با توسعه چشمگیر تولید مکانیزه برنج در این شهرستان شاهد کاهش هزینه تولید این محصول هستیم. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» جلال ملاجعفری گفت:شهرستان لاهیجان ۲۳هزار و ۸۱۶هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تاکنون خوشه‌زنی ساقه‌های طلایی برنج در ۹۰درصد از این شالیزارها انجام شده است. وی پیش بینی […]

  • مدیر جهادکشاورزی لاهیجان گفت: با توسعه چشمگیر تولید مکانیزه برنج در این شهرستان شاهد کاهش هزینه تولید این محصول هستیم.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» جلال ملاجعفری گفت:شهرستان لاهیجان ۲۳هزار و ۸۱۶هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تاکنون خوشه‌زنی ساقه‌های طلایی برنج در ۹۰درصد از این شالیزارها انجام شده است.

    وی پیش بینی کرد: دروی برنج در شهرستان لاهیجان از نیمه دوم مردادماه آغاز شود.

    ملاجعفری با اشاره به اینکه اغلب برنج کشت شده در شهرستان لاهیجان از نوع رقم هاشمی است،ادامه داد:برنج شهرستان لاهیجان همانند محصول چای این شهرستان از کیفیتی بسیار عالی برخوردار است.

    مدیر جهادکشاورزی لاهیجان ادامه داد: تولید مکانیزه برنج موجب کاهش هزینه‌های تولید برنج سفید می شود و امسال برای کشت مکانیزه برنج در لاهیجان شاهد رشد ۷۹درصدی بودیم.

    وی افزود: برای برداشت برنج نیز هم اکنون ۳۷۵دستگاه کمباین در لاهیجان وجود دارد.

    ملاجعفری تصریح کرد: پیش بینی شده است، امسال در ۱۹هزار هکتار از شالیزارهای لاهیجان برداشت برنج به صورت مکانیزه انجام شود.

    وی با بیان اینکه با توسعه تولید مکانیزه برنج سختی تولید این محصول کاهش می‌یابد،گفت: امسال برداشت مکانیزه برنج نسبت به سال گذشته ۲۵درصد رشد خواهد داشت.

    مدیر جهادکشاورزی لاهیجان با بیان اینکه به خوشه‌هایی که پس از دروی برنج می‌روید راتون گفته می شود،خاطر نشان کرد:تولید برنج سفید از راتون برنجی ساده‌تر از محصول اول است و ما برنامه داریم در ۲هزار و پانصد هکتار از شالیزارهای لاهیجان راتون پرورش یابد.

    وی پیش‌بینی کرد،بالغ بر ۱۰۲هزار تن شلتوک در شهرستان لاهیجان شلتوک تولید شود.

    مدیر جهادکشاورزی لاهیجان خاطرنشان‌ کرد: برای ارتقای درآمد کشاورزان و اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی توسعه پرورش اردک و بوقلمون را در روستاهای این شهرستان در دستور کار داریم.

    وی افزود: کشاورزان لاهیجانی استقبال خوبی از پرورش ماکیان بومی دارند/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18206

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *