×

هشدار انتخاباتی وزارت کشور به شهرداری‌ها

  • کد نوشته: 14320
  • ۱۳۹۶-۰۱-۱۱
  • 165 بازدید
  • ۰
  • به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور گفت: برای شهردارانی که امکاناتی را به صورت غیر قانونی در اختیار نامزدها قرار دهند پرونده تخلفات اداری تشکیل و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد. مطابق ماده ۶۲ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر، در اختیار گذاشتن و همچنین استفاده از […]

    هشدار انتخاباتی وزارت کشور به شهرداری‌ها
  • به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور گفت: برای شهردارانی که امکاناتی را به صورت غیر قانونی در اختیار نامزدها قرار دهند پرونده تخلفات اداری تشکیل و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

    مطابق ماده ۶۲ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر، در اختیار گذاشتن و همچنین استفاده از وسایل و امکانات ادارات، شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها و تمامی نهادهایی که به هر میزان از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، در فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها ممنوع بوده و مرتکبین آن تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

    هیات‌های بازرسی وزارت کشور عملکرد کلیه دستگاه‌ها و شهرداری‌ها را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه استفاده غیر قانونی از امکانات، مراتب را اعلام خواهند کرد و نتایج این بازرسی‌ها در رسیدگی به صلاحیت نامزدهای شورای اسلامی شهر لحاظ می‌شود.

    قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها از صدور بخشنامه به تمامی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت کشور، مستقر در استانداری‌ها خبر داد و گفت: از استانداری‌ها خواسته‌ایم این گونه پرونده‌ها را خارج از نوبت رسیدگی و با رویکرد پیشگیرانه نسبت به مسئله برخورد نمایند.

    سامانی افزود: در این خصوص وزارت کشور با دقت، رعایت حق‌الناس و عدم در اختیار گذاشتن امکانات دستگاه‌ها خصوصاً شهرداری‌ها را مد نظر دارد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=14320

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *