×

همایش شیرخوارگان حسینی در ۵۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار شد

  • کد نوشته: 36263
  • ۱۳۹۷-۰۶-۲۳
  • 258 بازدید
  • ۰
  • همایش شیرخوارگان حسینی امروز (جمعه) همزمان با سراسر کشور در ۵۰ بقعه متبرکه و امام زاده استان گیلان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم همانند سال های گذشته با حضور مادران و فرزندان خردسال آنان در بقاع متبرکه و امام زادگان استان گیلان برگزار […]

    همایش شیرخوارگان حسینی در ۵۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار شد
  • همایش شیرخوارگان حسینی امروز (جمعه) همزمان با سراسر کشور در ۵۰ بقعه متبرکه و امام زاده استان گیلان برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم همانند سال های گذشته با حضور مادران و فرزندان خردسال آنان در بقاع متبرکه و امام زادگان استان گیلان برگزار شد.
    در این همایش مادران با پوشاندن لباس سبز و بستن سربندهایی با نام یاحسین و علی اصغر بر پیشانی شیرخوارگان خود به یاد طفل شیرخوار امام حسین (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.
    همایش شیرخوارگان حسینی در رشت مرکز استان گیلان نیز در بقعه متبرکه امام زاده هاشم رشت با مداحی و نوحه خوانی برگزار شد.
    حضرت علی اصغر علیه السلام طفل شیرخوار امام حسین (ع) کوچکترین شهید کربلاست که در صحرای کربلا لب تشنه و بر روی دستان پدر بزرگوارش امام حسین به شهادت رسید.
    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشوراست که به یاد کودکان شهیدشده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و سایر کشورها در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.
    حجت الاسلام ستار علیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همایش شیرخوارگان حسینی یکی از برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است که امروز همزمان با سراسر کشور در ۵۰ بقعه متبرکه و امام زاده استان با حضور پرشور مادران و فرزندان شیرخوار آنان برگزار شد.
    طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از اول ماه محرم با هدف تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش در حوزه سیدالشهدا در امام زادگان و بقاع متبرکه گیلان به اجرا درآمده است.
    بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای بیش از ۹۰۰ بقعه و افزون بر سه هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه است.
    امروز چهارمین روز از ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) است.

    منبع:ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=36263

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *