×

هنجارشکنان در گیلان باندی عمل می‌کنند

  • کد نوشته: 47215
  • ۱۳۹۸-۰۴-۰۲
  • 164 بازدید
  • ۰
  • دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان گفت: طی تحقیقات خود دریافتیم که بسیاری از هنجارشکنان در گیلان مانند اتفاق چند روز پیش در گلسار رشت، به صورت باندی عمل می‌کنند. به گزارش گیل و دیلم به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته قوه قضائیه […]

    هنجارشکنان در گیلان باندی عمل می‌کنند
  • دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان گفت: طی تحقیقات خود دریافتیم که بسیاری از هنجارشکنان در گیلان مانند اتفاق چند روز پیش در گلسار رشت، به صورت باندی عمل می‌کنند.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته قوه قضائیه در رشت اظهار داشت: با توجه به تصویب قانون در رابطه با برخورد با بی‌حجابی، از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌شود.

    دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان امر به معروف معروف لسانی را وظیفه مردم و امر به معروف عملی را وظیفه قوه قضائیه و بسیج دانست و گفت: هنجارشکنان در خمام و گلسار رشت دستگیر شدند و طی تحقیقات ما مشخص شد که آنها به صورت باندی عمل می‌کنند.

    وی با اشاره به عملکرد سیستم ناظر یک تصریح کرد: روزانه چندصد نفر از کسانی که در داخل خودروها کشف حجاب می‌کنند با دریافت پیامک به مراکز پلیس فراخوانده می‌شوند و در صورت تکرار این اقدام غیرقانونی، برخورد‌های جدی‌تری با آنان می‌شود.

    مصطفوی‌نیا با تأکید بر اینکه همه کسانی که در رعایت حجاب کوتاهی می‌کنند معاند نظام محسوب نمی‌شوند خاطرنشان کرد: دعوت مردم به فساد مجازات حبس دارد و پلیس طبق قانون مکلف است که با افراد خاطی در این رابطه برخورد جدی داشته باشد.

    معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان نیز در این نشست افزود: تعداد پرونده‌های موجود در شورای حل اختلاف استان گیلان در سال گذشته ۱۳۵ هزار و ۵۱۸ پرونده بود که ۱.۴ این پرونده‌ها به مصالحه ختم شدند و به ۱۱ درصد احکام صادر شده نیز اعتراض شد که از این میان تنها ۴ درصد از احکام نقض شدند.

    حجت‌الاسلام احمد میرمحمدی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای درخصوص رسیدگی به وضعیت زندانیان جرایم مالی گفت: با اقدامات این کمیته در سال گذشته ۸۰۹ نفر از زندانیان جرایم مالی در گیلان آزاد شده و در سه ماهه اخیر نیز ۱۵۰ نفر به این آمار افزوده شد، همچنین ۴ نفر از محکومان به قصاص با جلب رضایت اولیای دم نجات یافتند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=47215

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *