×

هیچ استانی به اندازه گیلان برای انجام سرمایه گذاری خرد ظرفیت ندارد

  • کد نوشته: 25727
  • ۱۳۹۶-۰۹-۰۸
  • 123 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان گفت: هیچ استانی به اندازه گیلان برای انجام سرمایه گذاری خرد ظرفیت ندارد و تنها در بحث گردشگری با سرمایه گذاری­های خرد و ایجاد اقامتهای بوم گردی می­توان در آمد زیادی کسب کرد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،دکتر مصطفی سالاری در کار گروه بوم گردی استان گیلان با اشاره به […]

    هیچ استانی به اندازه گیلان برای انجام سرمایه گذاری خرد ظرفیت ندارد
  • استاندار گیلان گفت: هیچ استانی به اندازه گیلان برای انجام سرمایه گذاری خرد ظرفیت ندارد و تنها در بحث گردشگری با سرمایه گذاری­های خرد و ایجاد اقامتهای بوم گردی می­توان در آمد زیادی کسب کرد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،دکتر مصطفی سالاری در کار گروه بوم گردی استان گیلان با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در گیلان در حال رخ دادن است اظهار کرد: در چند ماه آینده راه آهن به رشت وصل می­شود و ورود قطار به گیلان می­تواند سبب افزایش ورود مسافران و گردشگران به این استان شود زیرا راه آهن گیلان را سهل الوصول می­کند.

    وی ادامه داد: اگر ما در گیلان مکان های اقامتی مناسب نداشته باشیم مسافران تمایل بیشتری به ویلا سازی خواهند داشت و بر این اساس طبیعت زیبای گیلان آسیب می بیند و بر این اساس ما باید فضاهای اقامتی مناسب را برای گردشگران فراهم کنیم تا شاهد ساخت و ساز بی رویه ویلا توسط مسافران و گردشگران در این استان همچون استانهای همجوار نباشیم.

    سالاری اضافه کرد:منطقه آزاد و راه آهن دو مزیت اصلی گیلان محسوب می­شوند و به زودی با ورود راه آهن شاهد تحولی عظیم در بحث گردشگری گیلان خواهیم بود و وجود جاذبه های طبیعی متنوع در مناطق مختلف استان به ویژه روستاها می­تواند در جذب توریست و گردشگر بسیار اثر گذار باشد.

    وی ادامه داد: برخی از روستاهای گیلان ساحلی و برخی کوهستانی هستند و همچنین وجود ابنیه های تاریخی در مناطق مختلف استان جاذبه های بسیاری برای مسافران فراهم کرده است و براین اساس ایجاد اقامتهای بومی راهی مناسب برای اقامت مسافران محسوب می­شود و ما می توانیم با ارائه فرهنگ بومی گیلان به مسافران و گردشگران فرهنگ گیلان را به کل دنیا صادر کنیم.

    استاندار گیلان تاکید کرد: ما باید مدیریت درستی در بحث گردشگری داشته و نباید نگران این باشیم که با ایجاد اقامتگاهای بوم گردی هتل های گیلان تعطیل می­شوند زیرا مسافرانی که به گیلان سفر می­کنند قطعا خواسته های متفاوتی را در زمینه محل اقامت خود دارند برخی هتل و بعضی هم اقامتگاه های بومی را برای محل اسکان خود انتخاب می­کنند.

    سالاری با اشاره به اینکه هیچ استانی به اندازه گیلان برای انجام سرمایه گذاری خرد ظرفیت ندارد افزود: در بحث گردشگری با سرمایه گذاری های خرد و ایجاد اقامتهای بوم گردی می ­توان در آمد زیادی کسب کرد زیرا استان گیلان دارای ظرفیت های سرمایه گذاری فراوانی است اما هیچ کدام به اندازه گردشگری زود بازده نخواهد بود.

    وی خاطرنشان کرد: ما باید گیلان را به درستی به کشور بشناسانیم و باید به سمتی برویم که تقاضا ها را به سمت گیلان هدایت کنیم و همچنین لازم است با ورود راه آهن که در فاز اول قطار باری به گیلان می­آید در گام بعدی به دنبال مذاکره با شرکتهایی باشیم که بتوانند علاوه بر واگن های معمولی نسبت به راه اندازی واگن های vip اقدام کنند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=25727

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *